//
کدخبر: ۳۵۰۴۷۳ //
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور

اساسنامه منطقه آزاد مهران تا یک ماه آینده تصویب می شود

ایلام - ایرنا - مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: اساسنامه منطقه آزاد مهران حداکثر تا یک ماه آینده در هیات دولت مطرح و تصویب می شود

اساسنامه منطقه آزاد مهران تا یک ماه آینده تصویب می شود
به گزارش فرتاک نیوز، سعید محمد روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران با همراه استاندار ایلام و جمعی از مدیران استانی اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه در دولت، هیات مدیره معرفی و در منطقه مهران مستقر می شوند.

 

وی افزود: هفت هزار از اراضی مهران جزو منطقه آزاد است و تلاش داریم موضوع تملک در اسرع وقت حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: منطقه آزاد مهران اردیبهشت ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و دولت نیز طبق قانون موظف به پیگیری این منطقه برای تجارت و سرمایه گذاری است.

محمد ادامه داد: مهران به دلیل مرز طولانی و فرصت های ویژه اقتصادی یکی از بهترین گمرگات کشور از نظر صادرات به شمار می آید که مصداق آن این است یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار صادرات از این مرز طی سال گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: تعیین صنایع موجود در منطقه آزاد مهران توسط مشاور در حال انجام است و منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مهران را دروازه صادراتی برای مبادلات غرب کشور عنوان کرد و گفت: زیرساخت های مرز مهران از جمله آب و برق و گاز اینترنت از الزامات سرمایه گذاری است و برای تجهیز این زیرساخت های رایزنی های با وزارتخانه ها نیز انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۴۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان