//
کدخبر: ۳۴۹۳۲۳ //

بازدید مدیرکل گمرکات استان از کارخانه فولاد گستر /گزارش تصویری

مدیرکل گمرکات استان ایلام به اتفاق معاون فنی از خط تولید کارخانه فولاد گستر درناحیه صنعتی سرابله بازدید نمود

بازدید مدیرکل گمرکات استان از کارخانه فولاد گستر /گزارش تصویری

به گزارش فرتاک نیوز، مدیرکل گمرک استان دربازدید از کارخانه فولاد گستر اظهار داشت: کارخانه فولاد گستر یکی از کارخانه های مهم کشور است که باسرمایه گذاری دربخش فولاد علاوه برایجاد اشتغال برای جوانان منطقه بعنوان صادرکننده کالای استاندارنقش مهمی درارز آوری دارد.

وی افزود:گمرک استان آماده هرگونه همکاری وتسهیل درامر صادرات کالای این کارخانه به خارج از کشور می باشد

۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۲۰۲۲۶.۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۱۵۱۰۶.۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۱۴۷۳۲.۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۱۴۶۰۸.۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۱۴۶۰۸.۲۰۲۲۰۴۲۸_۱۱۴۳۱۳.

معرفی شرکت فولاد گستر آتنا

شرکت فولاد گستر آتنا از سال 1387 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی توخالی سازه ای آغاز نمود و پس از گذشت اندک زمانی توانست به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصولات در کشور تبدیل گردد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به انواع لوله و پروفیل های صنعتی HSS اشاره نمود. محصولات شرکت فولاد گستر آتنا قابل استفاده در پروژه های صنعتی، ساختمان، مکانیکی، پل سازی، پالایشگاه و سکوهای نفتی می باشد. این واحد صنعتی با قابلیت تولید سالانه 150 هزار تن در استان ایلام و در زمینی به مساحت 6 هکتار واقع گردیده است. وجود معادن سنگ آهن، کارخانه های ورق فولادی و مرزهای آبی و خاکی در نزدیکی این کارخانه موقعیت مناسبی را برای آن ایجاد نموده است.

 

افزایش نیاز به ساخت و ساز در دهه های اخیر روش هایی نوین برای ارتقای سرعت ساخت و ساز ایمن را در پی داشته است. استفاده از سازه های فلزی به خصوص HSS تولید شده به روش صنعتی از مهم ترین روش ها برای نیل به این هدف به شمار می رود. همان طور که می دانید اسکلت ساختمان ها به طور کلی به دو بخش بتنی و فلزی تقسیم می شوند که بهینه ترین نوع سازه های فلزی HSS می باشد.

سازه های فلزی در مقابل بتنی دارای مزایایی اعم از سرعت بیشتر در اجرای ساخت و ساز، ساخت سازه هایی با وزن کمتر، امکان بازیافت فلزات و بهینه تر شدن فضای ساخت و نسبت بالاتر مقاومت به وزن را دارا می باشند. یکی از نوآوری ها در حوزه سازه های فلزی ساختمانی تولید HSS به روش مدرن صنعتی بوده که به معنی مقاطع فولادی توخالی است. مقاطع مربع، دایره و مستطیل HSS در صنایع مختلف کاربردهای بی شماری دارد از قبیل صنایع ساختمانی ( گلخانه، ساختمان، سوله، استادیوم و فرودگاه)، سازه های شهری (بیلبورد، پارکینگ طبقاتی، چرخ و فلک و پل)، سازه های پالایشگاهی و سازه های زیرساختی.

معرفی محصولات فولاد گستر آتنا

به دلیل وجود منابع اولیه فولاد در ایران مانند سنگ آهن، گاز و زغال سنگ، ایران از بزرگ ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در ایران به شمار می رود. سنگ آهن پس از استخراج از معدن در کارخانه فولاد طی فرآیندی به کویل یا همان ورق فلزی با ضخامت های مختلف تبدیل می شود. کویل ها پس از انتقال به کارخانه فولاد گستر آتنا به روش صنعتی مدرن تبدیل به انواع HSS با ضخامت های مختلف می شوند. در مقایسه با سازه های فلزی سنتی با توجه به هزینه تولید پایین تر HSS به روش صنعتی مدرن و در عین حال کیفیت جوش بالاتر این محصول استفاده از این مقاطع منجر به کاهش قیمت مصالح مصرفی ، کاهش زمان و در نتیجه کاهش هزینه اجرای پروژه می شود. همچنین با توجه به قرارگیری منطقه خاورمیانه روی کمربند زلزله ساختن سازه هایی با نسبت مقاومت به وزن بالاتر باعث استحکام بیشتر سازه های ساخته شده با استفاده از HSS در برابر زلزله می شود.

شرکت فولاد گستر آتنا در سال 1387 با هدف تولید مقاطع HSS به روش نورد سرد و جوش ERW تاسیس شده است. از جمله محصولات فولاد گستر آتنا می توان به مقاطع مربع با ابعاد 125*125 تا 320*320 میلی متر، مستطیل با ابعاد 120*200 تا 200*400 میلی متر و دایره از 6 تا 16 اینچ اشاره کرد. همچنین ضخامت تمام مقاطع از 5/4 تا 18 میلی متر بسته به موارد استفاده امکان پذیر خواهد بود. به کارگیری ماشین آلات پیشرفته و به روز ساخته شده توسط معتبرترین سازندگان کشورهای صنعتی منجر به تولید محصولاتی مطابق با استانداردهای روز دنیا و کیفیت بالا با حداقل تنش پسماند شده است. کارخانه فولاد گستر آتنا در موقعیتی منحصر به فرد در مجاورت مرزهای خاکی و آبی غرب و جنوب ایران واقع شده و قابلیت تولید سالانه 150 هزار تن انواع مقاطع HSS را با سرعت 30 متر بر دقیقه در یک شیفت کاری دارد.

مزایای همکاری با فولاد گستر آتنا

نزدیک بودن کارخانه به بندر امام خمینی، بندر خرمشهر، بندر بوشهر و همچنین نزدیکی به کشورهای قطر، عراق، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس شرایط خوبی برای مشتریان خارج از ایران از لحاظ صرفه جویی در هزینه و زمان فراهم می کند.

تولیدات این کارخانه به سبب کیفیت بالا قابلیت کسب چندین استاندارد بین المللی را نیز دارا می باشد. عدم استفاده فولاد گستر آتنا از سوخت های فسیلی در چرخه تولید و همچنین عدم به جا ماندن پساب های صنعتی از جمله راهبردهای این شرکت در حمایت از گسترش صنایع پاک و ایمن می باشد

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان