//
کدخبر: ۳۴۷۵۵۷ //
مدیرکل امورعشایری خبرداد:

اختصاص ۳۰ هزارتن نهادهای دامی به دامداران استان

مدیرکل امور عشایری استان ازاختصاص ۳۰ هزارتن نهاده دامی برای دامداران استان در سه ماهه نخست سال جاری خبرداد

اختصاص ۳۰ هزارتن نهادهای دامی به دامداران استان

به گزارش فرتاک نیوز ؛مهندس یاسمی در جمع مدیران ومسولان استان و شهرستان ملکشاهی گفت: از جمعیت ۱۱۰۰خانوارعشایر در این منطقه حدود ۲۵درصد جمعیت رادر بر می گیرد. 

وی اظهار داشت: یکی از چالش های فراروی این شهرستان با توجه به خشکسالیهای اخیر بحث آب در مناطق امور عشایر است و از محل اعتبارات ملی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان نیاز است. 

مهندس یاسمی خاطر نشان کرد: از اعتبار تخصیص یافته ۲۵درصد ملی و۱۵درصد استانی است و جهت تهیه آب شرب برای قشر بسیار شریف عشایر در این شهرستان به وسیله تانکر سیار اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز است. 

این مسئول ادامه داد: با تلاش استاندار ونمایندگان درمجلس شورای اسلامی نهاده های دامی به مقدار ۳۰هزار تن برای سه ماهه نخست سال جاری اختصاص یافت و علاوه بر آن ۴۰۰هزار تن به صورت فوری بین عشایر و دامداران توزیع شده است. 

مدیر کل امور عشایر استان یادآور شد:یکی دیگر از مشکلات سازمان بحث خرید مازاد دام عشایر است که امید می رود با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این موضوع حل شود. 

مهندس یاسمی همچنین به تخصیص اعتبار ۳۰میلیارد ریال، صادرات مازاد دام به کشورهای همسایه، انتقال دام به استان های کردستان و کرمانشاه را از دیگر برنامه های این دستگاه اجرایی بر شمرد و افزود؛جهت راههای عشایر استان اعتباری بالغ ۱۰میلیارد تومان نیاز است. 

مدیر کل امور عشایر استان بهسازی چشمه های استان با همکاری سازمان بسیج و بنیاد علوی، ایجاد پنل خورشیدی به تعداد ۹۰عدد را از دیگر اقدامات مهم در این شهرستان عنوان کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان