//
کدخبر: ۳۴۷۰۰۹ //
استاندار ایلام:

ایلام خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است

استاندار ایلام گفت :ایلام خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است وباید برای مهار ریزگردها توجه بیشتری به این استان شود.

ایلام خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر حسن بهرام نیا در ادامه رایزنی ها و پیگیری های خود در مرکز پس از دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان امور عشایری کشور امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ به دیدار مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور رفت و پیگیر مسائل و مشکلات استان به ویژه در بحث ریزگرد ها شد. 

استاندار ایلام در بدو ورود به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به یادمان شهدای جنگلبانی و جان نثاران منابع طبیعی رفت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

دکتر بهرام نیا در ادامه و در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با عنوان این مطلب که ایلام در خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است خواستار توجه بیشتر سازمان برای مهار گرد و غبار شد و گفت: ریزگرد ها در استان مشکلات فراوانی برای مردم استان ایجاد کرده و ظرف یک هفته گذشته ده ها نفر را روانه بیمارستان ها نموده و این نیازمند رسیدگی فوری و عاجل دارد.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که طبق بررسی های انجام شده ۷۰ درصد منشأ ریزگردها در خارج از استان و ۳۰ درصد در استان است، خواستار شد: همانطور که رئیس جمهور محترم دستور دادند لازم است جهت مهار ریزگردها با منشاء خارجی این موضوع از طریق دیپلماسی و سازمان های مرتبط تحت پیگیری جدی قرار گیرد.

وی افزود: جهت مهار ریزگرد ها با منشاء داخلی نیز لازم است سازمان منابع طبیعی توجه بیشتری نسبت به استان ایلام در بحث بیابان زدایی داشته باشد.

در ادامه این دیدار مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از مجموعه تلاش ها و پیگیری های خوب استاندار ایلام در ارتباط با بحث جنگل کاری و بیابان زدایی گفت: استان ایلام در این موضوع جزو استان های موفق کشور است و از این بابت از استاندار ایلام و مجموعه دستگاه های متولی تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در ادامه از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد و گفت: این مهم علاوه بر رفاه حال زائران می تواند تا حدودی در جهت مقابله با ریزگردها عمل کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پاسخ به مطالبه استاندار ایلام برای توجه بیشتر به استان در بحث ریزگرد ها گفت: ۲۰ درصد به تخصیص اعتبارات استان در حوزه منابع طبیعی اضافه می شود.  

وی در ادامه ضمن قول مساعد نسبت به خواسته های استاندار ایلام گفت: ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری کنوانسیون بیابان زدایی بعد از توقف دوساله به خاطر کرونا در ساحل عاج برگزار می شود و در این نشست مهم خواسته ها و مطالبات کشور و استان های در مسیر ورود ریزگرد ها را مطرح و پیگیری می کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان