//
کدخبر: ۳۴۶۰۶۶ //

ثبت بیش از یک میلیون بازدید نوروزی از اماکن گردشگری ایلام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر اجرایی خدمات سفرهای نوروزی ایلام گفت: یک میلیون و ۲۴ هزار و ۴۳۵ مورد بازدید از اماکن گردشگرپذیر استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ انجام شده است.

ثبت بیش از یک میلیون بازدید نوروزی از اماکن گردشگری ایلام

به گزارش خبرگزاری فرتاک  نیوز؛عبدالمالک شنبه‌زاده  اظهار داشت: این تعداد بازدید از تاریخ ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام ثبت شده است.

وی افزود: گردشگران طی این مدت از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز (نظیر دریاچه‌های پشت سدها) دیدن کردند.

دبیر اجرایی خدمات سفرهای نوروزی ایلام یادآور شد: ۱۳۸ هزار و ۳۷۰ نفر نیز در مدت زمان ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین در اقامتگاه‌های اسکان مسافران اقامت داشته‌اند.

شنبه زاده تاکید کرد: مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شامل مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های موقت (چادر، زائرسراهای مساجد امامزادگان، کانکس، کمپ‌ها)، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های وروزشی اسکان یافته‌اند.

وی با بیان اینکه آمار گردشگران استان بیشتر از این تعداد است، توضیح داد: این آمار متعلق به این اقامتگاه‌هاست، درحالی که تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به خانه‌های اقوام و بستگان خود و یا اقامتگاه‌های غیررسمی می‌روند و در آمار محاسبه نمی‌شوند.

دبیر اجرایی خدمات سفر استان ایلام اضافه کرد: تعداد ۷۲۸ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، سالن‌های غذاخوری و دیگر اماکن مرتبط با گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ انجام گرفته است

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان