//
کدخبر: ۳۳۱۰۶۲ //
مدیرکل ورزش و جوانان:

مشارکت مردان ایلامی در فعالیت‌های ورزشی بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: درصد کم تحرکی مردان استان در فعالیت های ورزشی با ۴۰.۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری است در حالیکه این شاخص در کل کشور ۴۷ درصد است.

مشارکت مردان ایلامی در فعالیت‌های ورزشی بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش فرتاک نیوز، مظفر علیشائی شامگاه یکشنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان اظهار داشت: همچنین شاخص کم تحرکی بانوان ایلام با ۶۵.۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، درحالیکه میانگین کشور ۶۴ درصد ثبت شده است.

وی با تشریح اهداف طرح توسعه ورزشی همگانی استان افزود: فراهم کردن فضایی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی از طریق ورزش همگانی، افزایش جمعیت فعال استان از طریق ورزش به میزان ۲ درصد سالانه، توسعه فضاهای ورزشی مطلوب با همکاری سایر دستگاه ها، کاهش هزینه خانواده ها از طریق پیشگیری و ایجاد پیوستگی و اتصال فردی بین جامعه از مهم ترین اهداف طرح توسعه ورزش همگانی در ایلام است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام بیان داشت: برای توسعه ورزش همگانی استان همچنین راهبرد هایی نظیر ارتقا سطح نگرش و دانش عامه مردم نسبت به فواید ورزش ، توسعه زیرساخت های ورزش همگانی، پیش بینی و اجرای برنامه های ورزشی در استان و تربیت نیروی انسانی (مدیر و مربی) تدوین شده است.

علیشائی تغذیه ناسالم و عدم فعالیت های بدنی را مهم ترین دلایل چاقی ذکر کرد و یادآور شد: هر اندازه برای توسعه ورزش همگانی هزینه شود، بطور قطع بازگشت سرمایه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: رسیدن به جامعه سالم، ورزشکار، بانشاط و امیدوار به زندگی از طریق تداوم فعالیت های ورزشی مهم ترین چشم انداز ورزش همگانی در این استان است که باید بیش از گذشته برای تحقق آن تلاش کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اضافه کرد: هدف ما در چشم انداز ۱۴۰۴ رسیدن به ۷۵ درصد جمعیت فعال ورزشی است که برای این مهم اهتمام داریم. 

 
 
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان