//
کدخبر: ۳۲۲۲۶۷ //
همزمان با هفته دولت؛

افتتاح و بهره برداری از ۱۳طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در آبدانان​

13 طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی بااعتباری بالغ بر۳۳میلیارد تومان در شهرستان آبدانان با حضور معاون عمرانی استاندار ایلام به بهره برداری رسید

افتتاح و بهره برداری از 13طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در آبدانان​

به گزارش فرتاک نیوز، احمد کرمی روز شنبه در حاشیه آیین‌ افتتاح این طرح ها به مناسبت گرامی داشت هفته دولت گفت: اجرای طرح هادی در ۲۰ روستای شهرستان ، چهارخطه کردن چنج کیلومتر از مسیر اول شهر به سمت مورموری ، حذف پیچ های خطرناک، روکش  آسفالت جاده آبدانان - دشت عباس ، گازرسانی‌ به پنج روستا، راه اندازی کارگاه های تولید گلیم نقش‌ برجسته، اصلاح و روشنایی معابر عمومی شهری‌ و روستایی از جمله این طرح ها بودند.

 
 

وی، اجرای طرح روشنایی‌ جاده کمربندی ضلع غربی شهر آبدانان، نصب چمن‌ مصنوعی‌ در زمین فوتبال‌ مورموری و اجرای طرح های امور شهری را از دیگر طرح ها برشمرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با بهره برداری طرح های امور شهری، زمینه اشتغال ۹۴ نفر از جوانان جویای کار شهرستان مهیا می شود.

کرمی مجموع طرح های عمرانی و اقتصادی در سطح استان افتتاح شده بمناسبت هفته دولت را ۱۴۹ طرح با ۴۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این تعداد طرح عمرانی در آبدانان ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی، استانی و نفت هزینه‌ شده است.

کرمی اظهار داشت: اولویت مدیریت استان ، تکمیل‌ و تجهیز طرح های نیمه تمام است و کلنگ زنی‌ جدید در دستور کار نیست.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: برای رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه های آب و برق  شهری و روستایی شهرستان آبدانان ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای عمرانی استانی و سرفصل های ملی اختصاص یافته و تا پایان سالجاری به شهرستان تزریق می شود.

 

وی در جریان بازدید از روند احداث تونل کبیرکوه یادآور شد: امسال ۵۳ میلیارد تومان به این طرح بزرگ راهسازی تخصیص یافته و یک هزار متر از تونل کبیرکوه لاینینگ‌ و سقف‌کاری شده و در صورت‌ تامین اعتبار مورد نیاز از طرف وزارت راه و شهرسازی ظرف یکسال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کار حفاری تونل کبیرکوه با پنج هزار و ۸۰۰ متر بدنه اصلی و ۵۰۰ متر تونل‌ فرعی به اتمام رسیده و در مجموع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است ‌و تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان