//
کدخبر: ۳۱۷۴۳۳ //

رشد ۲۳ درصدی درآمدهای استان ایلام

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام با تشریح عملکرد سه ماهه نخست سال جاری دستگاه های تابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: درآمدهای ایلام نسبت به مصوب ۳۲ درصد رشد یافته است

رشد ۲۳ درصدی درآمدهای استان ایلام
به گزارش فرتاک نیوز، نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با محوریت عملکرد سه ماهه نخست سال جاری با حضور مدیران دستگاه های تابعه در سالن جلسات اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام برگزار شد.

فیض‌اللهی در این نشست با قدردانی از تلاش های پنج ساله مدیریت اموال تملیکی توسط مسعود شادمان و راه‌اندازی این اداره و تلاش های شبانه روزی ایشان، برای وی آرزوی سلامتی و برای مدیریت جدید، آرزوی توفیق و سربلندی کردند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام، ضمن تبریک هفته مالیات، عزم و اراده و گام های استوار تلاشگران و مجاهدان خستگی ناپذیر عرصه مالیاتی را در تحقق اهداف و آرمان های والای اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قابل تقدیر دانست و رشد درآمدهای استان توسط این مجموعه را قابل توجه عنوان کرد.

وی در ادامه در خصوص درآمدهای استانی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳ درصد نسبت به مصوب رشد داشته ایم، که ۹۷ درصد این درآمدها حاصل زحمات مجموعه مالیاتی استان بوده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: همه دستگاه ها در سال گذشته تلاش کردند به طوری که در سایر درآمدهای استانی نیز با یک رشد ۵۰ درصدی و قابل ملاحظه ای مواجه بوده است.

فیض الهی تصریح کرد: در بحث مالیاتی و در مقایسه با سه ماهه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته‌ایم که از این بابت و در خصوص وصول درآمدها از مجموعه مالیاتی تشکر می کنیم. 

وی ادامه داد: در خصوص بحث مولدسازی با پیگیری همه دستگاه‌ها سال ۹۹ از محل مولد سازی رشد خوبی را شاهد بودیم و ۴۲ ملک به عنوان مازاد شناسایی و هفت ملک از آنها به فروش رفته و ۱۸ میلیارد تومان در سال گذشته، از این بابت درآمدزایی بوجود آمده، که کل این درآمدها اعتبارات هزینه‌ای است که به استان تزریق شده که نقش مهمی در پوشش کسری اعتبارات استان نیز ایفا کرده است.

وی بیان داشت: در بحث وصول مطالبات و بدهی های دولت، در بحث اوراق تسویه و تهاتر، امسال همچون سال گذشته رشد خوبی را در این قسمت شاهد بوده ایم، که حجم بیشتر آن را حوزه مالیاتی و بانکی در بر گرفته اند و قدم بسیار بزرگی برداشته شده ، به اینصورت که ۸۷ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان افزوده شده است و همین مقدار هم از مطالبات و بدهی های دولت کسر گردیده است.

۲۰۸ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد 

‍ مدیر کل گمرکات استان ایلام نیز در این نشست از صادرات ۲۰۸ میلیون دلاری کالا از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق در سه ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد.

روح الله غلامی با بیان اینکه این میزان کالا با وزن ۴۴۳ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

مدیر کل امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست با ارائه توضیحات کاملی در خصوص ارزش افزوده و اصلاحات صورت گرفته در این قانون و اجرای آن از ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت.

رییس شورای هماهنگی بانک های استان ایلام در این نشست، هدف بانک ها را جذب منابع و مصرف آن در استان عنوان کرد، و افزود: خوشبختانه نسبت به سال گذشته این منابع در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 

طالب یاسمی گفت : منابع ما در پایان سال ۹۹، ۱۱۰/۵۸۰ میلیارد بود که تا ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۰ این منابع به ۱۲۰/۸۶۱ میلیارد رسیده که این منابع جذب و در قالب تسهیلات مصرف شده اند. 

وی افزود: منابع ما حدود منابع سپرده بلند مدت و کوتاه مدت بوده اند که کل استان ۳۲/۳۸۲ هزار میلیارد آن جزو منابع بلندمدت و ۴۳/۹۷۸ هزار میلیارد ریال، و منابع پس انداز کوتاه مدت و جاری نیز که ارزان قیمت هستند به ترتیب ۱۳ و ۱۸ درصد منابع استان را تشکیل می‌دهند. 

یاسمی ادامه داد: تفویض اختیارات بیشتری  هم در قالب اعتبار به بخش حقوقی و حقیقی و هم تسهیلات در قالب تبصره ۱۸و کل منابع نسبت به سال های گذشته به استان ها داده شده و با این مهم  توانستیم حدود ۵۰ میلیارد تومان استان ها دیگر جذب کنیم و در استان ایلام استفاده کنیم. 

رشد ۴۵ درصدی حق بیمه سه ماهه سال‌جاری در ایلام 

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های استان ایلام نیز با اشاره به رشد ۴۵ درصدی حق بیمه در سه ماهه سال جاری، به معافیت از مالیات بیمه های عمر و زندگی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث حق بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد از بیمه به عنوان عوارض مالیات، ۱۰ درصد به بهداشت، هشت درصد به صندوق تامین خسارت بدنی، سه درصد امداد جاده‌ای، نیروی انتظامی و راهداری و ۹ درصد به عنوان ارزش افزوده پرداخت می‌شود.

عیسی میرزایی افزود: سال گذشته از محل سه درصد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت کشوری و ملی به امداد جاده‌ای و راهداری و نیروی انتظامی پرداخت شده و مدیران استان باید سهم استانی خود را طلب کرده و در استان هزینه کنند. 

در ادامه این نشست معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان