//
کدخبر: ۳۰۶۶۶۲ //

با برگزار کنندگان مراسم عروسی و ختم برخوردقضایی می‌شود

دادستان چرداول روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به برگزاری هرگونه مراسم جمعی بویژه مراسم عروسی و ختم هشدار داد

با برگزار کنندگان مراسم عروسی و ختم برخوردقضایی می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز؛دادستانی عمومی و انقلاب چرداول در این اطلاعیه تاکید کرد : مهم ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شرکت در جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن های پذیرایی و مراسم خانگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است : بر اساس مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان ، برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع می باشد و برگزار کنندگان این مراسم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستانی عمومی و انقلاب چرداول در این اطلاعیه تاکید کرد : در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه های درمان به افراد مبتلا ، خواهند شد.

بر اساس این اطلاعیه ، مامورین نیروی انتطامی شهرستان موظف هستند تا علاوه بر جلوگیری از برگزاری هر گونه مجالس عروسی و عزاداری و ترحیم با متخلفین برخورد قانونی کنند.

دادستانی چرداول از شهروندان هم خواسته است تا در صورت مشاهده برگزاری هر گونه مراسم مراتب را جهت اقدام قانونی به مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان