//
کدخبر: ۳۰۵۰۹۵ //
براساس آمارهای بانک مرکزی؛

ایلام ازصدرنشینان نرخ تورم درکشور

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که سه استان کردستان، کرمانشاه و ایلام در بحث گرانی در اسفندماه سال گذشته همچنان در صدر بودند.

ایلام ازصدرنشینان نرخ تورم درکشور

به گزارش فرتاک نیوز، آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که 3 استان کردستان، کرمانشاه و ایلام در بحث تورم در اسفندماه سال گذشته همچنان در کشور در صدر قرار دارند.

در این میان استان کردستان همچنان رده اول تورم در اسفندماه ماه 99 را در کشور از آن خود کرده است.

در این آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تورم اسفندماه در کردستان به طور میانگین 3 تا 4 درصد نسبت به دیگر استان های کشور بالاتر است که این عدد در صورتی اعلام می گردد که کردستان در بحث درآمد خانوارها رتبه نامناسبی در کشور دارد.

همچنین در آمار 12 ماهه سال گذشته سه استان کُردنشین غرب کشور به ویژه کردستان رتبه های بالایی در بحث تورم داشته اند و در میان 3استان کردستان، ایلام و کرمانشاه،، استان کردستان بعد از کرمانشاه در بحث گرانی و تورم جایگاه دوم را در اختیار دارد.

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می دهد که 3 استان کُردنشین غرب کشور در سایر شاخص های نرخ تورم هم وضعیت مناسبی ندارند و تفاوت های فاحشی با میانگین کشوری دارند.

در این آمار کردستان با 57.7 درصد در تورم نقطه به نقطه در اسفندماه سال گذشته در جایگاه دوم و ایلام با 57.3 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. همچنین کرمانشاه در شاخص تورم مذکور در اسفند ماه با 53.6 درصد در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

بر این اساس با توجه به اینکه میانگین شاخص تورم نقطه به نقطه در اسفند ماه 99، 48.7 درصد بوده است، کردستان و ایلام حدود 9 درصد و کرمانشاه هم حدود 5 درصد با متوسط کشوری فاصله دارند

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان