//
کدخبر: ۲۸۷۶۸۰ //
استاندار ایلام:

ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی در ایلام پیگیری می شود

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های مرزی استان ایلام، گفت: ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی در ایلام پیگیری می شود.

ایجاد بازارچه مرزی هلاله شمالی در ایلام پیگیری می شود

به گزارش فرتاک نیوز، استاندار ایلام با اشاره به روال سخت کار تقسیمات کشوری در دولت تدبیر و امید، گفت: در دولت قبل در حوزه تقسیمات کشوری بعضاً بی رویه کار شد و مناطق زیادی ارتقا یافت و البته این مشکلات مالی و اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای دولت بعد ایجاد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: اما در دولت تدبیر و امید به دلیل تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری در وزارت تقسیمات و ارتقاء مناطق کلان سخت و متوقف شد.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان اینکه، از ۲۰ تغییر در تقسیمات کشوری ظرف هفت سال گذشته سه مورد مربوط به استان ایلام است، اظهار کرد: ارتقای دهستان دشت عباس به بخش و ارتقای بخش‌های هلیلان و چوار به شهرستان کار بسیار سخت و دشواری بود که در این دولت انجام شد.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بازارچه مرزی هلاله شمالی در منطقه چوار در آستانه ورود به هیئت دولت است، گفت: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه تصویب شده و به زودی به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

وی در پایان آینده شهرستان چوار را روشن و درخشان خواند و گفت: در استان ایلام شهرستان‌های چوار و دهلران از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و سرمایه گذاری خوبی هم در این مناطق انجام شده است که می‌تواند موجب تحول و توسعه در استان شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان