//
کدخبر: ۲۶۳۳۹۳ //

دهلران ۲۰ درصد کود شیمیایی کشور را تامین می کند

مدیرعامل گروه کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران گفت: این شرکت ۲۰ درصد نیاز کود شیمیایی فسفات کشور به میزان ۶۰ هزار تن در سال را تامین می کند.

دهلران ۲۰ درصد کود شیمیایی کشور را تامین می کند

به گزارش فرتاک نیوز;روح الله زرین آبادی  اظهار داشت: شرکت دربند شیمی دهلران پس از ۲۰ سال از احداث آن همچنان با جدیت تمام در زمینه تولید کودهای شیمیایی شامل کودهای کامل یا ماکرو، کود آلی گوگردی گرانوله، کودهای سوپرفسفات ساده و همچنین کودهای سوپر فسفات تریپل با دو شیفت کاری فعال است.

وی میزان اشتغالزایی این شرکت تولیدی را ۲۲۰ نفر (۷۰ مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم) اعلام کرد و افزود: همچنین در این راستا و با هماهنگی با دستگاه قضایی و اداره کل زندان های استان ایلام ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در این واحد تولیدی بکارگیری شده اند.

مدیرعامل کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران یادآور شد: درحال حاضر ۲ قرارداد کاری توسط جهاد کشاورزی تهران با این شرکت منعقد شده است که ۲۰ درصد نیاز کود شیمیایی فسفات کشور (۶۰ هزار تن در سال) را تامین می کند و علاوه بر نیاز داخل نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادرات انجام می شود.

زرین آبادی اضافه کرد: برای توسعه فاز دوم این کارخانه که تولید کننده محصولات شیمیایی و ارگانیک است، یک خط تولیدی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان وارد شده است که تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک و با راه اندازی فاز دوم این پروژه زمینه اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در مجموعه هلدینگ زرین بکارگرفته شود.

وی به برخی از مشکلات این کارخانجات اشاره کرد و گفت: عدم نقدینگی جهت خرید مواد اولیه و تسهیل واردات مواد مورد نیاز از مهمترین مشکلات پیش روی این واحدهای تولیدی است که انتظار می رود مسوولان تنگناهای پیش رو را مرتفع کنند تا بتوانیم با افزایش ظرفیت تولید در زمینه تولید کود شیمیایی به خودکفایی کامل برسیم.

مدیرعامل کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران تاکید کرد: در حال حاضر بجز سایت فعال دهلران سایت های دیگر کارخانه در استان های بوشهر و شیراز در حال راه اندازی است ، همچنین علاوه بر مجموعه دربند شیمی چند مجموعه دیگر با نام شرکت فولاد آسمان دهلران و مینی پالایشگاه اختصاصی تامین سوخت هواپیماهای جت و هلال ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در حال احداث است.

زرین آبادی با بیان اینکه شرکت کارخانجات کود شیمیایی زرین بند دهلران از جمله شرکت هایی است که از تهدید و تحریم، فرصت های جدیدی ساخته است، گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با کمک و همکاری مسوولان مرتبط فاز دوم این کارخانه را تکمیل و ظرفیت افزایش تولید را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهیم.

وی از راه اندازی یک نیروگاه ۱۰ مگابایتی برای صادرات برق خورشیدی به کشور عراق خبر داد و تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری برای این پروژه ۱۷۵ میلیارد تومان است که هم اکنون و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال انجام است 

زرین آبادی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر تثبیت اشتغال، به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید منجر می‌شود، تصریح کرد: نامگذاری سال‌های اخیر از قبیل اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از تولید داخلی با رویکرد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت مساله اقتصاد دارد، لذا از مسوولان انتظار می رود در سال جهش تولید با تامین سرمایه در گردش برای تکمیل این سایت های در حال احداث همکاری لازم را بعمل آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان