//
کدخبر: ۱۹۰۵۱۲ //
مدیرکل پزشکی قانونی در گفتگو با فرتاک ‌نیوز؛

آ‌زمایش‌گاه سرولوژیDNA، سم‌شناسی و پاتولوژی پزشکی در ایلام راه‌اندازی شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: انجام کلیه آزمایش‌های سرولوژیDNA، سم‌شناسی و پاتولوژی پزشکی قانونی در مرکز استان ایلام انجام می‌گیرد.

آ‌زمایش‌گاه سرولوژیDNA، سم‌شناسی و پاتولوژی پزشکی در ایلام راه‌اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهاجر در گفتگو با خبرنگار فرتاک‌نیوز ایلام گفت: آزمایشگاه پزشکی قانونی شامل بخش‌های آسیب‌شناسی یا پاتولوژی، سم‌شناسی، سرولوژی و DNA است و از پرونده‌هایی که وارد پزشکی قانونی می‌شود   ۹۵درصد مربوط به بخش‌های معاینه های بالینی و کارهای آزمایشگاهی است.

او افزود : در گذشته کلیه کارهای  آزمایشگاهی سم‌شناسی، پاتولوژی و سرولوژی یاهمان DNA در استان‌هایی همجوار انجام می‌گرفت و این موضوع علاوه بر مشکلاتی باعث ائتلاف وقت واطاله دادرسی برای ارباب رجوع در سطح استان ایلام م می‌گردید. 

او با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مبنی بر تامین مطالبات مردم استان ایلام در مورد استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌ها استان وهمچنین ایجاد مرکز آزمایشگاهی مستقل در مرکز استان گفت: با دستورات اکید ریاست محترم قوه قضاییه و موافقت ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی کلیه آزمایشات سم‌شناسی، پاتولوژی و سرولوژی  که قبلاً در استان‌های کرمانشاه و سنندج انجا م می‌گرفت با تجهیز سیستم آزمایشگاهی این آزمایشات در شهر ایلام انجام خواهد گرفت.

او به استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌ها  استان که سال‌هاست به دلیل نبود پزشکی قانونی در مرکز شهرستان‌ها وفاصله زیاد با مرکز استان که باعث مشکلات زیادی برای مراجعه کنندگان گردیده اشاره کرد و افزود: بنده شخصاً با حضور در دورترین مناطق روستایی شهرستان‌ها استان و طی کردن این مسافت تا مرکز استان و لمس این موانع و سختی‌ها و مشکلات مردم به این نتیجه رسیدم با پیگیری‌های لازم نسبت به استقرار پزشکی قانونی در سطح شهرستان‌ها استان اقدام شود.

دکتر مهاجر ادامه داد: ازجمله اقدامات انجام شده موافقت لازم برای استخدام هفت نفر  پزشک و تکمیل کادر اداری و همچنین خرید زمین در شهرستان‌ها برای احداث ساختمان پزشکی قانونی بود که با حمایت‌های دلسوزانه ریاست سازمان وهمکاری مسئولین استانی مبنی بر تامین منابع مالی و صدور مجوز  زمینه‌ای فراهم گردید  که مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سطح استان ایلام فعالیت خود را در هفته قوه قضاییه شروع کنند و مانع از مراجعه مردم عزیز به مرکز استان شود.

او افزود :در حال حاضر در شهرستان‌های ایوان، بدره و مهران پزشک معاضدتی پزشکی قانونی در باره صدور گواهی فوت که نیاز به کالبد شکافی نباشد امورات پزشکی  را انجام داده و این خدمت رسانی مانع از مراجعه مردم برای صدور گواهی فوت  به مرکز استان می‌شود.

دکتر مهاجر به احداث سالن تشریح پزشکی قانونی  در شهرستان دهلران اشاره کرد وگفت: باهمکاری مسئولین محترم استانی و شهرستان زمین احداث ساختمان پزشکی قانونی وسالن تشریح برای شهرستان‌های حوزه جنوب به مرکزیت شهرستان دهلران خریداری و در آینده‌ای نزدیک مراحل ساخت آن به انجام می رسد.

او افزود: مکان‌های به منظور استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌ها سیروان و چرداول با مرکزیت سرابله  و دره‌شهر جانمائی شده که همزمان با هفته قوه قضاییه  پزشکی قانونی در این سه شهرستان آغاز بکار خواهد‌ کرد و مردم این  شهرستان‌ها  می‌توانند امورات مربوط به پزشکی قانونی را در مرکز شهرستان محل سکونت خود انجام دهند.

دکتر مهاجر با اشاره به تامین اعتبارات استانی به منظور احداث و تجهیز مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌ها و همچنین خرید دستگاه آزمایش سم‌شناسی توسط پزشکی قانونی استان ایلام از محل منابع استانی گفت: بارایزنی و پیگیرهای صورت گرفته استاندار محترم موافقت نموده علاوه بر تامین اعتبارات لازم مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید دستگاه پیشرفته سم‌شناسی  اختصاص داده شود. 

دکتر مهاجر در پایان گفت:  همکاری وحمایت‌های همه جانبه استاندار محترم و معاونیین وی در کمک و همدلی و همراهی با پزشکی قانونی استان که تحولی عظیم در زمینه‌های مختلف پزشکی قانونی که در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده بوجود آمده واین حمایت‌ها قابل تقدیر و قدردانی است.

خبرنگار: ایرج فریادیان 

 

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان