//
کدخبر: ۱۳۳۴۱۵ //

معاون عمرانی وزارت کشور اولین هفته کاری خود را از ایلام شروع می‌کند

دکتر مهدی جمالی‌نژاد که به تازگی به جای مهندس خندان دل در سمت معاونت عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور منصوب شده است اولین هفته کاری خود را به ایلام اختصاص داد.

 معاون عمرانی وزارت کشور اولین هفته کاری خود را از ایلام شروع می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

وی با این حرکت نشان داد که در این بازه زمانی ایلام مرکز توجه کارهای عمرانی کشور است.

جایی که به دروازه عتبات عالیات ملقب گشته است تا چند صباحی دیگر مملو از جمعیت عظیم دلدادگان آقا ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) می‌شود.

ایلام سرزمینی که دیروز جاجای آن معطر به خون شهیدان گشته است و امروز قدمگاه زائران دشت کربلا است تا مردمان این دیار خاک پای مسافران کوی عشق را توتیای چشم خویش کنند.

به گفته معاون امور عمرانی وزارت کشور تلاش و کوشش مجموعه مسئولان در استان ایلام رضایت بخش است به طوری که با بهره‌برداری از تمام پروژه‌های اربعین، زیرساخت‌های این استان متحول خواهد گشت و خلاء توسعه‌ای استان نیز جبران خواهد شد.

جمالی‌نژاد هزینه مصوب و درحال تخصیص مجموع طرح‌های اربعینی استان ایلام به خصوص مرز مهران را بیش از دو هزار و 400 میلیارد ریال عنوان می‌کند و در عین حال اجرا یا تکمیل برخی از طرح‌ها را نیازمند مشارکت بخش خصوصی در توسعه متوازن شهرها و روستاها می‌داند. 

معاون عمرانی وزیر کشور در این سفر که به اتفاق معاون عمرانی استانداری ایلام از مسیرهای اربعین در  دهلران و مهران بازدید کرد ضمن این که از پایان تمامی پروژه‌های اربعین در سال آینده خبر داد، از افتتاح 10 پروژه بزرگ تا قبل از اربعین در مهران با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال سخن به میان آورد.

 جان کلام آن که بی‌جهت نیست که معاون امور عمرانی وزارت کشور ایلام را برای آغاز کار عمرانی کشور انتخاب کرده است.

واقعیت آن است که امروز ایلام نه تتها مرکز توجه در ایران بلکه در جهان است تا به یمن و برکت کنگره عظیم اربعین، دنیا شاهد گذر میلیون‌ها مسافر دشت کربلا از دروازه عتبات‌عالیات باشند.

گویی حریم کوی عشق از ایلام شروع می‌شود چرا که بر سر در این درواز حک شده است که با وضوح وارد شوید. زائران وقتی پا در خاک ایلام می‌گذارند از همان جا سلام می دهند؛ السلام علیک یا ابا عبدالله‌الحسین(ع) .

گزارش: آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان