//
کدخبر: ۳۱۲۸۰۵ //

دو برنامه محسن رضایی برای احیای بورس

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای بازار سرمایه برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارم که یکی از آنها صندوق جبران مالباختگان بازار بورس است، گفت: بنا دارم شاخص بورس را به یک و نیم میلیون رسانده و از افراد زیر 100 میلیون سرمایه گذاری کرده در بورس حمایت ویژه کنم.

دو برنامه محسن رضایی برای احیای بورس
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰) در برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان اظهار داشت: من از ۱۷ سالگی سرباز وطن هستم و بدون وقفه در سنگرم کارم را ادامه دادم. از سال ۱۳۵۰ که فعالیت سیاسی‌ام را شروع کردم تا سال ۱۳۵۷ با رژیم پهلوی مبارزه کردم و حتی توسط ساواک دستگیر شده و بعد از ۶ ماه از زندان آزاد شدم. من بعد از پیروزی انقلاب در کنکور شرکت کردم و در دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شدم و وقتی که در تهران بودم هم تحصیل می‌کردم و هم کار. ما شرایط سختی داشتیم و پدر و مادرم حریف معیشت‌مان نمی‌شدند و به همین دلیل تابستان‌ها کار می‌کردم، به همین خاطر با سختی زندگی کرده‌ام و این سختی با مبارزه با رژیم شاه توأمان شده بود، این درحالی است که در دوران زندان توسط ساواک شکنجه شدم. فعالیت سیاسی‌ام را بعد از انقلاب ادامه دادم. ما به همراه دوستانمان سپاه را تشکیل دادیم و انفجارات اوایل انقلاب را پایان دادیم و بعد از اینکه حضرت امام من را فرا خواندند در ۲۷ سالگی فرمانده سپاه شدم. 

وی درباره راه حلش در بازار سرمایه گفت: مردم ما هم اکنون در رنج هستند، اشتباهات و دست های پنهانی در بازار سرمایه به وجود آمد و احتیاط‌های لازم نشده و هشدارهای لازم را هم ندادند و دولت مردم را تشویق به حضور در بازار سرمایه کرد و مردم ایثارگرانه این کار را کردند ولی از مرداد و شهریور سال 99 به یکباره بورس سقوط کرد. من دو برنامه برای احیای بازار بورس دارم که تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان است که در این صندوق بخشی از زیان مالباختگان با استفاده از برخی منابع جبران خواهد شد. ضمن اینکه تشویق تولید و سرمایه‌گذاری و ارتباط آنها با واگن‌های سرمایه هم مهم است و اگر تولید را به بازار سرمایه متصل کنیم، در آن صورت بازار بورس ا حیا شده و ارزش سهام‌ها بالا خواهد رفت و به همین دلیل بسیار مهم است این که تولید به واگن متصل شود. 

رضایی ادامه داد: من استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران هستم و درباره احیای بورس برنامه‌ها دارم. شرکت‌های بزرگی که تجربه، قدرت تولید زیادی دارند، بایستی سهام قدیم خود را نگه داشته و سهام جدید بفروشند و وقتی پول جدیدی از این راه به دست آورند بایستی آن را به سمت سرمایه و تولید ببرند و این کار باعث می‌شود ارزش سهام بالا برود. بنا داریم تا شاخص سهام بازار بورس را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار برسانیم و به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد. 

حدود ۹۸ درصد بازار سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون سرمایه دارند، این درحالی است که ۹۰ درصد این بازار در اختیار افرادی است که زیر ۵۰ میلیون سرمایه در بورس دارند. لذا بنا داریم در صندوق جبران مالباختگان بازار سرمایه از این افراد حمایت ویژه‌ای کنیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان