//
کدخبر: ۲۸۵۲۴ //

سفیر ایران از مشارکت بی سابقه هموطنان مقیم ارمنستان در انتخابات قدردانی کرد

سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان از مشارکت بی سابقه هموطنان مقیم این کشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که نسبت به رای گیری سال 1392 دو برابر افزایش یافت، قدردانی کرد.

 سفیر ایران از مشارکت بی سابقه هموطنان مقیم ارمنستان در انتخابات قدردانی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سجادی در این پیام نوشته است: حضور پرشور و گسترده ایرانیان مقیم ارمنستان در این دوره از انتخابات نشانه دلبستگی و همبستگی ملی ایرانیان است.

وی افزوده است: امیدواریم با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس جمهوری، ایران اسلامی بیش از پیش در عرصه های داخلی و بین المللی موفق شود.

حدود 1700 نفر از هموطنان مقیم ارمنستان روز جمعه با حضور در شعبه رای گیری سفارت در شهر ایروان، آرای خود را به صندوق انداختند که دو برابر سال 92 است.

این رشد در حالی شکل گرفته است که شمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ارمنستان برای سال 92 حدود 4000 نفر بوده، اما اکنون به 400 نفر کاهش یافته است

حضور گسترده و گروهی دانشحویان، فعالان اقتصادی و گردشگران مسلمان و ارمنی ایرانی دارای حق رای از ویژگی های این دوره برگزاری انتخابات در شهر ایروان بود.

در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که در داخل و 102 کشور برگزار شد، روحانی بیش از 23 میلیون رای کسب کرد و برای ابراهیم رئیسی دیگر نامزد هم بیش از 15 میلیون رای به صندوق ها انداخته شد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان