//
کدخبر: ۲۸۳۵۷ //

انتخابات شوراهای تهران در هاله ای از ابهام/ اعتراض چمران به نحوه شمارش و تجمیع آرا

هرچند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد اما نتایج آن تحت الشعاع اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس دولت دوازدهم قرار گرفت.

انتخابات شوراهای تهران در هاله ای از ابهام/ اعتراض چمران به نحوه شمارش و تجمیع آرا
به گزارش فرتاک نیوز،

هرچند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد اما نتایج آن تحت الشعاع اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس دولت دوازدهم قرار گرفت. به همین دلیل هنوز این آمار به صورت رسمی اعلام نشده است اما گمانه زنی ها و خبرهای شنیده شده درباره این نتایج به خصوص در تهران در برخی رسانه ها مطرح می شود.

 

دراین باره خبرگزاری ایلنا مدعی شد: «بنابر نتایج شمارش آرای ۱۶۱۱ صندوق انتخابات شورای شهر تهران(از بیش از 4 هزار صندوق ) لیست مورد حمایت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (امید) بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است.» گزارش‌های واصله حاکی از آن است که از این تعداد صندوق شمرده شده، محسن هاشمی رتبه اول و احمد مسجد جامعی رتبه دوم را کسب‌ کرده‌اند. بنابراین گزارش؛ محمد علیخانی دیگر نامزد اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نیز رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است. همچنین مهدی چمران سرلیست اصولگرایان (خدمت) در انتخابات شورای شهر تهران رتبه ۲۲ و علیرضا دبیر دیگر نامزد حاضر در لیست خدمت رتبه ۲۳ را کسب کرده‌اند و به ترتیب به عنوان عضو اول و دوم علی‌البدل شورای شهر تهران برگزیده شدندکه البته با شمارش بقیه آرا احتمال تغییر در این فهرست وجود دارد .

 

تقی پور از احتمال درخواست بازشماری آرا خبر داد

در همین رابطه به گزارش تسنیم، رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که در شمارش آرای انتخابات شورای شهر شائبه‌ای وجود دارد، گفت: احتمال طرح درخواست بازشماری آرا وجود دارد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که طبق اظهارات فرمانداری هیچ صندوقی به هیئت اجرایی داده نشده است، گفت: قرار است این تجمیع در وزارت کشور صورت گیرد. این در حالی است که چنین اقدامی در هیچ بخشی از قانون وجود ندارد و وزارت کشور نباید به صورت مستقیم در امر شمارش آرای انتخابات شورای شهر تهران و یا شهرستان ها دخالت کند.

 

در همین حال سید شهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره شمارش آرای شورای شهر تهران گفت: با توجه به تعداد زیاد نامزدها در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین شمارش دستی آرا، نتایج احتمالا در روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

 

مهدی چمران نیز در اعتراض به روند تجمیع آرا به فارس گفت: در حال حاضر به جای اینکه نتایج صندوق‌ها را به فرمانداری بدهند و در فرمانداری تجمیع و اعلام شود مستقیما به وزارت کشور داده‌اند و مشخص نیست چه کسی نظارت لازم را در این خصوص انجام می دهد. ما نیز ناظری در وزارت کشور نداریم.

 

در همین حال به گزارش ایلنا، سه نفر اول انتخابات شورای شهر اردبیل از لیست اصلاح‌طلبان هستند و در مجموع چهار نفر از فهرست به عنوان اعضای اصلی و سه نفر بعدی به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شده‌اند. این خبرگزاری درخصوص انتخابات شورای شهر کرمان نیز گزارش داد: هفت نفر از یازده منتخب شورای شهر کرمان از لیست امید هستند و این درحالی است که شورای شهر کرمان در دوره قبل در دست اصولگرایان بود.

 

شنیده های خراسان از انتخابات شورای شهر مشهد

به گزارش رنجبر خبرنگار خراسان، شنیده ها حاکی است بر اساس نتایج تجمیع آرای حدود یک ششم از هزار و 170 شعبه اخذ رای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، در میان 15 نفر اول، ۱۱-۱۰ نفر از لیست "ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان مشهد" حضور دارند و ۵-۴ نفر از، نامزدهای دیگر لیست ها هستند.همچنین از نفر 16 به بعد، نامزدهای لیست " شورای ائتلاف مردمی معتمدین انقلاب اسلامی" قرار دارند.از نفر 30 به بعد نیز نامزدهای ائتلاف ها و لیست های تفرقه قرار دارند. با توجه به باقی ماندن کار تجمیع آرای حدود پنج ششم دیگر از شعب اخذ رای شهر مشهد، احتمال تغییر این نتایج زیاد است.

 

انتخابات میان دوره ای مجلس

همچنین به گزارش فارس، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم روز جمعه در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، عجب شیر و مراغه، بندرلنگه، پارسیان و بستک و اهر و هریس برگزار شد. بر این اساس و طبق مجموع آرای مأخوذه «سید مجید موسویان احمدآبادی»در رقابت با حسن کامران به عنوان نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شد.

 

ایلنا نوشت که وی کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات بوده است. همچنین علی جلیلی شیشوان نماینده مردم شهرستان مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی شد. خبرگزاری مهر نیز مدعی شد طبق آمار غیررسمی شمارش آرای انتخابات میان دوره ای مجلس در غرب استان هرمزگان به اتمام رسیده است و ناصر شریفی به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان های پارسیان، بندرلنگه و بستک راهی مجلس شد.پیشتر ایسنا نوشته بود که شریفی نامزد اصولگرایان در این حوزه انتخابیه است. سیدمحمد عابدی فرماندار اهر نیز در گفت‌وگو با تسنیم در اهر، با اعلام نتایج آرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در حوزه انتخابیه "اهر و هریس" اظهار کرد: آقای "بیت ا... عبداللهی" به عنوان نماینده این شهرستان‌ها انتخاب شد.او از چهره های اصلاح طلب این منطقه است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان