//
کدخبر: ۲۸۱۷۷ //

نقش تتلو در ناکامی ابراهیم رئیسی

دبیر کل حزب اصولگرای سبز تأکید کرد: بسیاری از حزب‌اللهی‌ها استفاده از امیر تتلو توسط ستاد انتخاباتی آقای رئیسی را زیر سؤال بردند. آقای رئیسی نباید به این موضوع تن می‌داد زیرا درصورتی‌که ما به بحث اصول معتقد هستیم و یکسری مبانی را در نظر داریم نباید به هر وسیله‌ای برای اخذ رأی متوسل شویم.

به گزارش فرتاک نیوز،

جبهه مردمی نیروهای انقلاب دو مجمع عمومی در اسفندماه 95 و فروردین‌ماه 96 برگزار کرد و نتیجه آن اعلام کاندیداتوری محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری بود که با کنار رفتن محمدباقر قالیباف از میدان انتخابات، تمام تلاش خود را به کاربست تا نام حسن روحانی را به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور تک دوره‌ای به ثبت برساند و ابراهیم رئیسی را به پاستور بفرستد.

 اما پس از اتمام انتخابات مشاهده شد، نتیجه بر اساس خواست آنان پیش نرفت و اصولگرایانی که در جبهه مردمی نیروهای انقلاب دورهم جمع شده بودند با اختلاف بالا زمین‌بازی را به حریف واگذار کردند و باوجودآنکه وعده‌ و وعیدهای اقتصادی که شامل افزایش یارانه، ارائه پول به بیکاران، مسکن و... می‌شود از طریق کاندیداهای آنان مطرح شد، ولی مردم به‌درستی نشان دادند زمان استفاده از فریب‌های غیرعملی و دروغ سازی‌ها به پایان رسیده و سره از ناسره را تشخیص می‌دهند.

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرای سبز، در خصوص علل شکست اصولگرایان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند بحث شکست و پیروزی در این انتخابات مطرح نیست و انتخابات ریاست جمهوری و رأی بالایی که مردم به نام هر یک از کاندیداها داخل صندوق‌های رأی انداختند پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران به‌حساب می‌آید.

وی در این رابطه توضیح داد: اصولگرایان بر اساس آرایی که تاکنون مورد شمارش قرارگرفته، موفق به کسب حداکثری نشدند و دلیل آن‌هم به این خاطر است که قدرت جذب آرا خاکستری اصلاح‌طلبان و حسن روحانی بیشتر بود، بر همین اساس این آرا به سمت صندوق حسن روحانی گرایش پیدا کرد و نشان داد که پیش‌بینی‌هایی که تا امروز انجام دادم، درست بود. پیش از برگزاری انتخابات بارها تأکید داشتم که 25 درصد از رأی مردم، خاکستری است که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد.

کنعانی مقدم در خصوص تأثیر استفاده از چهره‌هایی مانند امیر تتلو نیز اظهار داشت: استفاده از هر روشی برای اخذ آرا بیشتر از سوی هر جناح سیاسی چه اصلاح‌طلب یا اصولگرا برای آینده آن مضر است.

دبیر کل حزب اصولگرای سبز دراین‌باره اضافه کرد: بسیاری از حزب‌اللهی‌ها استفاده از امیر تتلو توسط ستاد انتخاباتی آقای رئیسی را زیر سؤال بردند. آقای رئیسی نباید به این موضوع تن می‌داد زیرا در صورتی‌ که ما به بحث اصول معتقد هستیم و یکسری مبانی را در نظر داریم نباید به هر وسیله‌ای برای اخذ رأی متوسل شویم.

وی ضمن اشاره به بحث طرح مسائلی مانند تقلب نیز بیان کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند درصورتی‌که کسی بحث تقلب را مطرح کند، به نظر می‌رسد در دایره فتنه‌گری قرار می‌گیرد باید برای حفظ آرامش در جامعه هیچ‌کدام از جریانات به سمت این بحث که تخلف یا مسائلی شبیه آن صورت گرفته نروند زیرا تأثیری درروند انتخاباتی ندارد و تنها فتنه دیگری را رقم خواهد زد.

کنعانی مقدم همچنین دلیل عدم ارسال آرا قالیباف به سبد رئیسی را چنین توضیح داد: به نظر می‌رسد بخشی از آرا خاکستری به سمت آقای قالیباف گرایش پیداکرده، اما جذب سبد رأی آقای رئیسی نشد و این امر نشان می‌دهد که آرا قالیباف خالص نبود و ناخالصی داشت.

 

 

منبع: نامه نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان