//
کدخبر: ۲۷۹۱۹ //

تبریک به ملت و چند توصیه به نامزدهای مغلوب / علی اصغرافتاده

تا ساعاتی دیگر ماراتن یک ماهه انتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری اسلامی پایان یافته و نتیجه قطعی آن اعلام خواهد شد ، اما به نظر می رسد از هم اینک باید همه بویژه نامزدان و داوطلبان و بویژه ستادهای مرکزی و موثر آنها خود را برای ارسال پیام تبریک به ملت ایران برای خلق حماسه 96 و رئیس جمهور منتخب دوازدهم آماده کنند.

تبریک به ملت و چند توصیه به نامزدهای مغلوب / علی اصغرافتاده
به گزارش فرتاک نیوز،

فارغ از نتیجه انتخابات و یپروزی هر کدام از نامزدان ، و همچنین کاستی ها، تضادها و احتمالا اظهارات و رفتارهای شائبه برانگیز و گاهی خلاف قانون ، همه باید به ملت ایران برای این حضور و خلق حماسه بی نظیر که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست ، به دیده احترام نگریسته و باردیگر باید به پیشتازی ملت در پشتیبانی از جمهوری اسلامی اذعان کرد.

 

گرچه در فاصله یکماهه تبلیغات و حتی از ماه های قبل شاهد بودیم که گاه رفتارهای رقبای انتخاباتی چنان سیاه نمایی و از موضع اپوزیسیونی انجام می شد که بسیاری را نگران از آسیب رسیدن به جمهوری اسلامی کرده بود ، اما مردم فهیم ایران نشان دادند که برای جمهوری اسلامی و آینده آن فارغ از هر دسته بندی و مرزی بندی سیاسی ، جناحی و ... از چنان شعور و قدرت نرمی برخوردارند که با مشاهده فعالیت های رقبای انتخاباتی دست به انتخاب می زنند و در انتخاب خود نیز مسحور و مبهوت ادعا، شعارها و فضاسازی ها نمی شوند بلکه با اعتقاد به عقلانیت و اعتدال معتقدند باید به افراد و جریان های سیاسی فرصت کافی برای ارایه توانمندی بدهند.

 

حال باید به هواداران نامزدها و بویژه رقبا و نامزدان توصیه شود نه تنها به نامزد پیروز انتخابات و مردم فهیم ما پیام تبریک ارسال کنند ، بلکه از هم اینک باید ساز و کارهای لازم را برای حضور مجدد در انتخابات دوره سیزدهم آماده کنند.

 

به عبارت دیگر نامزدها و جریان های سیاسی که ادعای توان اداره کشور را دارند بایستی از هم اینک با اتخاذ ساز و کارهای حزبی و تشکیلاتی و با مرور و ارزیابی رفتارهای خود و دیگر رقبا در فکر تجدیدنظر در اتخاذ راهبردها و تاکتیک باشند.

 

جریان های سیاسی و فعال در کشور باید بدانند که حضور فعال و موثر در کشور تنها محدود به دوره انتخابات نیست بلکه آنها برای اداره کشور باید به فکر رصد روزانه فعالیت های رئیس جمهور منتخب اقدام به تهیه برنامه و راهبردها مختلف برای حل مشکلات و نواقص احتمالی باشند و حتی پا را فراتر گذاشته و دیدگاههای انتقادی و اصلاحی را به دولت منتخب ارایه دهند و اگر چنانچه این دیدگاه ها مورد توجه قرار نگرفت برنامه ریزی های لازم تحقیقاتی و مطالعاتی را برای دوره بعدی انتخابات در اولویت قرار دهند.

 

از سوی دیگر باید اذعان کرد که قواعد قانونی و شیوه فعالیت های انتخاباتی در کشور برای ارتقا به وضعیت مطلوب نیازمند بازنگری و اصلاح است و بایستی همه چه نامزد پیروز و چه نامزدهای دیگر و هوادارانشان اصلاح فرایندهای انتخاباتی را در اولویت قرار دهند .

 

باید تصریح کرد که همیشه برگزاری انتخابات و حضور مردم در صحنه نماد و نمایانگر بزرگترین قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده است اما از سوی دیگر متاسفانه در ایام برگزاری انتخابات همیشه دغدغه و نگرانی های ویژه ای نیز مطرح بوده و است که رفتارهای نامزدان و یا هوادارانشان خارج از مدار قانون و گاه خلاف قانون و مصحلت می شود که بایستی برای برطرف کردن این دغدغه های و نگرانی ها بسترهای قانونی را بروز و مورد تجدیدنظر قرار داد.

 

از سوی دیگر باید به همه نامزدهای محترم و هوادارانشان توصیه کرد که از فردای روز انتخابات با حضور فعال و سازمان یافته ، خود را برای چهار سال تلاش و همراهی و همدلی با رییس جمهور منتخب آماده کنند و البته در این مدت نیز به بازنگری برنامه های خود برای رقابت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نمایند که اگر چنین کنند مطمئنا پیروز آن انتخابات خواهند بود.

 

تبریک به همه ملت ایران سرفراز ایران چه مسوول و چه غیرمسوول ، همه در این حماسه شریک هستند و انشالله شاهد تحقق برنامه های رییس جمهور منتخب در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و برنامه های اعلامی اش باشیم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان