//
کدخبر: ۲۷۵۶۱ //

آرامش بعد از هیاهو /ایلام دیشب نخوابید

دیشب تا صبح شهر ایلام نخوابید و به دنبال پایان فرجه قانونی تبلیغات رسمی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اکنون نوعی سکوت متاثر از اوجگیری فعالیت ها از دیروز تا امروز صبح بر شهر و ستادهای انتخاباتی حاکم شده است.

آرامش بعد از هیاهو /ایلام دیشب نخوابید
به گزارش فرتاک نیوز،

 شهر ایلام با توجه به تلاش نامزدها و فعالان تبلیغاتی آنها برای استفاده از اخرین ساعت های قانونی تبلیغات انتخاباتی دیروز و دیشب را پر شور و هیچان و با تکاپو بسیار گذراند.

 

شور و هیجان ساعات پایانی تبلیغات و اینکه از هر شیوه و شگردی برای جذب آرای عمومی در شهر استفاده می شود تا کاندیداها بتوانند آرای بیشتری به سبد رای خود اضافه کنند را فرا گرفته بود.

 

اکثر خانواده های ایلامی با پای پیاده به دلیل شلوغی ستادها در خیابان ها در حال تردد بودند و از ستادهای تبلیغاتی بازدید می کردند این در حالی بود که در بیشتر ستادها با حضور گروه های ارگ و موسیقی و خوانند و برگزاری رقص محلی شهر به یک تالار بزرگ اعلام شده بود.

 

بی گمان برای اولین بار بود که برگزاری موسیقی محلی و رقص سنتی چاشنی سیاست شد و شگرد جدیدی به شگردهای هواداران نامزدهای انتخاباتی مبدل شد.

 

دیشب تا پاسی از صبح صدای بوق ممتد و کارنوال های شادی در شهر پیچید و حال و هوای شهر را به کلی تغییر بود و نوعی شور و هیجان و نشاط در بین مردم به وجود آورد.

 

بی گمان هرچند این شور و نشاط برای برگزاری یک اتفاق سیاسی در کشور لازم است اما باید حد و حدود و چارچوب قانونی آن نقض نشود و بیشتر نامزدها سعی در این داشته باشند که در این فضای انتخاباتی ، فرهنگی جدید ایجاد شود نه اینکه اکنون با رها کردن دهها هزار پوستر و عکس و بروشور و چساباندن عکس بر همه در و دیوار شهر بسیاری از خط قرمزهای تبلیغاتی نقض شود.

 

بی گمان این نوع تبلیغات امسال با تغییر حالت و افزایش رویکرد فرهنگی سعی در دگرگونی تبلیغاتی با تحول در نحوه تبلیغ و افزایش چاشنی رقص و آواز دارد به شیوه ای جدید در نحوه نامزدی کاندیداها اضافه شد تا بتوانند با جلب نظر دیگران آرای بیشتری جذب کنند.

 

این در حالی است که بیشتر نامزدهای انتخاباتی از این شیوه برای گرد آوری مردم استفاده کردند و به جای اینکه برنامه و اهداف خود برای حضور در انتخابات را اعلام کنند تنها به برگزاری یک آیین سنتی و مردم پسند و پذیرایی از عموم مردم بسنده کردند.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس قانون انتخابات، تبلیغات انتخاباتی، 24 ساعت قبل از ساعت رأی گیری ممنوع است از نامزدها و طرفداران آنها خواست از انجام تبلیغات بعد از موعد تعیین شده و به راه انداختن کارناوال ها خودداری کنند.

 

زمان رسمی تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت امروز (پنجشنبه) پایان یافت این برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که از شامگاه 31 فروردین ماه و پس از انتشار اسامی نامزدها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شده بود.

 

براساس قانون تبلیغات نامزدهای انتخابات 24 ساعت قبل از شروع فرآیند اخذ رای پایان یافت تا فرآیند اخذ رای ساعت هشت فردا (جمعه 29 اردیبهشت) در 740 شعبه اخذ رای استان ایلام همزمان با سراسر کشور آغاز شود.

 

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام تاکید کرد که همه ستادهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید اقلام تبلیغاتی خود را از سطح شهر و معابر عمومی جمع آوری کرده و کنند.

 

محمدسلطانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بنا بر مقررات ستاد مرکزی تبلیغات انتخابات فعالیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری تا ساعت 12 امشب فرصت تبلیغات دارند و پس از آن باید شهر را از همه آثار تبلیغی پاک کنند.

 

425هزار نفر از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان