//
کدخبر: ۲۷۳۷۱ //
شوک جدید و مثبت

پیشنهادی برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی

برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی و حداقلی کردن انتقال آراء او به روحانی و نیز ایجاد مزیت برای رأی دادن به رئیسی در تصمیم نگرفته‌ها، باید فضای جدید و مثبت در انتخابات ایجاد کرد.

پیشنهادی برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی
به گزارش فرتاک نیوز،

پرویز امینی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان "شوک جدید و مثبت"، نوشت:

با کنار رفتن قالیباف و از اولویت خارج شدن انتخابات دو مرحله‌ای، هدف‌گذاری انتخابات تغییر کرده است. در فضای دو مرحله‌ای، هدف سلبی و کاهش آراء روحانی به زیر 50 درصد بود و هرکس ولو هاشمی‌طبا که می‌توانست آرایی از او کم کند، حضورش در انتخابات مفید بود. قالیباف، ولو 10 درصد آراء را هم می‌گرفت با توجه به پر شدن سقف رأی روحانی، سهم مهمی در تحقق دو مرحله‌ای کردن انتخابات داشت.

اینک که اولویت با انتخابات یک مرحله‌ای است، هدف‌گذاری ایجابی و کسب بالای 50 درصد آراست. دو دسته رأی در این باره مهم‌اند. آرایی که قالیباف می‌توانست جذب کند و آرایی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

برای حداکثری کردن انتقال آراء قالیباف به رئیسی و حداقلی کردن انتقال آراء او به روحانی و نیز ایجاد مزیت برای رأی دادن به رئیسی در تصمیم نگرفته‌ها، باید فضای جدید و مثبت در انتخابات ایجاد کرد. انصراف میرسلیم و معاون اولی قالیباف و اعلام آن در اجتماع مشهد می‌تواند تا حدود قابل توجهی این تأثیر را داشته باشد و فضای اجتماعی مثبت برای رئیسی را نیز تقویت کند. خصوصا اینکه حتی جذب یک درصد بیشتر آراء که چیزی معادل 350 هزار رأی است، در روز جمعه با باقی ماندن تنها دو کاندیدا تعیین‌کننده است. روحانی با کمتر از یک درصد آراء بالای 50 درصد رئیس‌جمهور شد.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان