//
کدخبر: ۲۴۹۱۳ //

فردا؛ اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها: نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها فردا اعلام می‌شود.

فردا؛ اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها
به گزارش فرتاک نیوز،

 آقای فرهاد تجری عصر امروز در نشست خبری تصریح کرد: هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها فردا  یکشنبه 17 اردیبهشت نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها را به شخص داوطلبان اعلام خواهند کرد.

تجری افزود: از فردا به مدت یک روز یعنی تا پایان روز 18 اردیبهشت، فرصت دریافت اعتراضها در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها است.

وی تاکید کرد: نهایتا هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورها روز 20 اردیبهشت نتایج قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها را اعلام خواهد کرد.

 

صلاحیت داوطلبان دخیل در فتنه مجدد بررسی می شود

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از رسیدگی مجدد به صلاحیت داوطلبان دخیل در فتنه خبر داد که صلاحیت آنها در مرحله اول تایید شده است.

آقای فرهاد تجری در نشست خبری عصر امروز به تشریح آخرین وضع نظارت بر برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و افزود: هیئت 5 نفره مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در صحن علنی مجلس و با رأی نمایندگان انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: تلاش ما اجرای مر قانون است. هرچند ضعف قانون بر کسی پوشیده نیست ولی تلاش ما اجرای قانون به بهترین نحو است تا با قاطعیت این قانون و هر آنچه مصلحت جامعه و حق افراد است اجرا کنیم .

تجری اظهار داشت: افرادی که احیاناً در این مسیر فرافکنی و تلاش کردند فضای خاصی در تصمیمات هیئت های نظارت بر انتخابات شوراها ایجاد کنند و برخی از این افراد دوستان ما بودند اما علیه آنها وارد اقدامات حقوقی شده ایم تا ان شاءالله مسیر قانونی و صحیح را در برگزاری انتخابات شوراها طی کنیم.

وی گفت: آقای رئیس مجلس نیز دغدغه اجرای قانون و جلوگیری از اجرای فضاسازی در عرصه انتخابات را دارد و هدف هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اجرای مر قانون آن هم بدون حواشی است .

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: ملاک ما قانون و مراجع قانونی است که تصمیمات آنها فصل الخطاب است و با محور قرار دادن قانون و استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی (وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال) تصمیم خواهیم گرفت.

تجری گفت: در موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نمی گوییم در هیچ کجا اشتباه نشده، قاعدتاً در برخی حوزه ها اشتباه شده است اما قابلیت بررسی و شکایت دارد و ممکن است حقوق افراد یا حقوق عمومی جامعه نادیده گرفته شده باشد.

وی افزود: ممکن است افرادی سابقه فساد و فتنه داشته باشند و اصلا تایید شدن برخی از افرادی که در فتنه دخیل بودند مایه تعجب برای ماها بود، با اینکه مراجع قانونی و رسمی کشور اعلام کردند اما در برخی حوزه ها شاهد تایید صلاحیت اینها هستیم و ان شاءالله هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها رسیدگی خواهد کرد  و آن تصمیمی را که قانونی است اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: تا عصر فردا یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه،  هیئت های استانی نظارت بر انتخابات شوراها، نظرهای خود را به صورت رسمی به داوطلبان و فرمانداری ها اعلام خواهند کرد.

وی افزود:داوطلبان از زمان اعلام نتایج یعنی از ساعت 18 روز 18 اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه حضوری و یا با ارسال شکایت به شماره فکس 77688910 و 77688919 اعتراض خود را اعلام کنند و از طریق شماره تلفن کمیته حقوقی هیئت مرکزی 77688911 آن را پیگیری کنند.

تجری گفت: نهایتا هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت نظر نهایی خود را درباره بررسی صلاحیت داوطلبان اعلام خواهد کرد.

وی درباره صلاحیت داوطلبان اقلیت های دینی نیز اظهار داشت: تاکنون اعتراضی در این زمینه نداشتیم و شاید موارد نادری مبتلابه این موضوع باشند که باید ببینیم تصمیم استان ها چه بوده است. هنوز موضوع در هیئت مرکزی نظارت مطرح نشده است و البته اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد که باید ببینیم تصمیم نهایی چه خواهد بود.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

در حال حاضر 39 هزار و 575 کرسی شوراها در سراسر کشور وجود دارد و برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی بالغ بر 289 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات شوراها از 21 تا 27 اردیبهشت خواهد بود.

 

 

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان