//
کدخبر: ۲۴۰۶۱ //

سؤالات صداوسیما از کاندیداها تخصصی‌تر شود

بسیج دانشجویی 80 دانشگاه سراسر کشور در نامه ای به رئیس صدا وسیما، نکاتی را درمورد برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات پیشرو متذکر و خواستار طرح سووالات تخصصی تر از نامزدها شدند.

سؤالات صداوسیما از کاندیداها تخصصی‌تر شود

به گزارش فرتاک نیوز،در این نامه که روز سه شنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی منتشر شده، آمده است: یی از مظاهر حضور مردم در متن مدیریت کشور، برگزاری انتخابات در سطوح مختلف از شوراهای شهر تا ریاست جمهوری، و انتخاب افراد برای تصدی مسئولیت هاست. حضور حداکثری اصلی ترین مسئله ای است که نظام در انتخابات های مختلف دنبال می کند، در همین راستا لازم است تمام ظرفیت های موجود در نظام برای تحقق مشارکت حداکثری بسیج گردند.

 

در این نامه تصریح شده است: دوره های متمادی است که صدا وسیما علاوه بر نقش پرشور کردن انتخابات، تلاش نموده تا با تهیه ویژه برنامه های مختلف در معرفی کاندیداها، آحاد جامعه را برای انتخاب درست کمک نماید. بسیاری از اهالی فن و کسانی که با قدرت رسانه آشنایی دارند باور دارند قدرت رسانه های تصویری در ایام انتخابات حتی از مجموع اقدامات یک ستاد تبلیغاتی تمام عیار بیشتر و البته تاثیر گذارتر است.

 

«رسانه ملی با فراگیری ویژه و در اختیار داشتن بیشترین مخاطب می تواند سهم بسزایی را در تنویر افکار عمومی، در یک فضای منطقی عقلانی و بدور از هیجانات و موج آفرینی های کاذب انتخاباتی داشته باشد.»

 

در نامه بسیج دانشجویی 80 دانشگاه کشور آمده است: ضمن قدردانی از برنامه های تدارک دیده شده برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، از زمان آغاز برنامه های تبلیغاتی و مناظرات، برخی نکات بصورت جدی در اذهان عمومی بویژه دانشجویان انقلابی مطرح گردیده که امید است با توجه به این نکات زمینه ی بی طرفی و غنای محتوایی بیشتر فراهم گردد.

 

بدیهی است جنبش دانشجویی ضمن رصد برنامه ها، اصلاح روند موجود را مطالبه خود می داند و منتظر گزارش آن سازمان در موارد مطرحه شده می باشد:

1 - در موضوع مناظرات تغییرات مداوم در عنوان مناظرات یکی از مسائلی بوده است که نظام حاکم بر مناظرات را تحت الشعاع قرار داده است. باید مراقب بود که تغییرات مکرر عنوان مناظرات شائبه اعمال نظرات برخی افراد در این برنامه ها را به همراه نداشته باشد.

 

2 - سئوالات مناظره اول دارای ایرادات فراوانی بود. در این برنامه سئوالات کلی مطرح شدکه موجب جواب های کلی می شد و در کنار عدم ورود به موقع مجری برنامه، کاندیداها بجای ارائه ی برنامه های مشخص خود به کلی گویی یا گزارش دهی می پرداختند.

 

علاوه بر این ایراد، برخی سئوالات، اساسا کاربردی نبوده و برای آحاد جامعه نمی توانست ملاک تشخیص باشد. به نظر می رسد می توان سئوالات تخصصی و دقیق تری طرح نمود تا بستر پاسخ های مشخص و کاربردی را فراهم نماید تا در مسیر تصمیم جامعه کارساز باشد. سئوالاتی از قبیل برنامه ی مشخص در مورد مسکن که دغدغه آحاد جامعه به ویژه جوانان می باشد و یا طرح نظام سلامت که به عنوان اصلی ترین انتظار جامعه در حوزه بهداشت و درمان مطرح است مغفول مانده شد و... می توانست کاربردی تر باشد.

 

در این مورد بسیج دانشجویی آمادگی دارد به منظور تهیه سئوالهای تخصصی و علمی با مدیران برنامه ها همکاری نماید.

 

3 - در پیگیری برنامه های صدا وسیما بویژه در ساعت های مختلف خبری و تنظیم اخبار، به نظر می رسد سهم یکی از کاندیداها نسبت به دیگران بیشتر بوده و حتی بعضا تصاویر و سخنان به صورتی انتخاب می شود که شائبه ی جانبداری از کاندیدای خاص بوجود می آید.

 

با توجه به اینکه صدا وسیما موظف به رعایت اصل بی طرفی بوده و تلاش نموده تا این امر محقق گردد اقداماتی از این دست می تواند زحمات فعالان این عرصه را تحت الشعاع قرار دهد.

 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.

روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و قرار است دو مناظره دیگر پیش از انتخابات و به ترتیب در روز جمعه 15 و 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.

 

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان