//
کدخبر: ۲۳۲۳۶ //

جهانگیری: نباید به حاشیه نشین ها بعنوان افراد اضافه نگاه کرد

نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که باید به آنها توجه شود، تصریح کرد که نباید به این قشر بعنوان افراد اضافه نگاه شود.

جهانگیری: نباید به حاشیه نشین ها بعنوان افراد اضافه نگاه کرد

به گزارش فرتاک نیوز، اسحاق جهانگیری عصر امروز(جمعه) در نخستین مناظره تلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حاشیه نشینی یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که کشور ما در دوران کنونی در اکثر شهرها از تهران تا اصفهان، مشهد، زاهدان، چابهار و همه شهرهای بزرگ کشور با این پدیده روبروست.

وی ادامه داد: مساله ای که در ارتباط با حاشیه نشینی وجود دارد اینکه باید به این مردم به صورت جدی توجه کرد؛ آنها ایرانی اند و به دلایل مختلفی به حاشیه شهر پناه آورده اند. باید مسایل آنها مورد توجه قرار داد.

جهانگیری گفت: مهمترین مساله این است که حاشیه نشین ها باید در همه جاها دیده شوند. باید به آنها توجه شود؛ در دولت یازدهم با این پدیده با برخورد بسیار علمی، دقیق و کارشناسی، سازماندهی کردیم.

وی افزود: شورایی به معنای شورای بازآفرینی مناطق سکونتی مردم اعم از بافت های فرسوده، بافت های میانی و حاشیه نشینی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: برای سلامت آنها برنامه ریزی دقیق کردیم؛ تقریبا تمام حاشیه نشین ها در این دولت بیمه شدند؛ مراکز بهداشت و درمان آنها در مراکز حاشیه نشینی مستقر شد. جوانان و فرزندان آنها که به سن تحصیل می رسند و محروم بودند در این دولت شناسایی شدند و برای آنها برنامه آموزشی دیده شده است.

این نامزد ریاست جمهوری یادآور شد: متاسفانه بخش قابل توجهی از دانشجویان و کسانی که به سن تحصیل رسیده بودند و تحصیل نمی کردند با معلولیت روبرو بودند که البته برای آنها راه کار مهم در نظر گرفتیم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان