//
کدخبر: ۹۶۷۲۶ //

بانکها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی سختگیری نکنند

استاندار کرمانشاه از بانک های استان خواست تا در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، سختگیری را کنار گذاشته و شرایط آسان تری برای این کار در نظر بگیرند.

 بانکها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی سختگیری نکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

، هوشنگ بازوند عصر شنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیاز مبرم به دریافت تسهیلات دارند و بدون این کار ادامه فعالیت برای آن ها میسر نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی می طلبد تا بانک ها سخاوتمندانه تر از قبل به کمک واحدهای صنعتی شتافته و شرایط پرداخت تسهیلات مورد نیاز را برای آن ها فراهم کنند.

بازوند ادامه داد: اقتصاد بانک محور در ایران و استان کرمانشاه باعث شده که ادامه فعالیت بخش زیادی از واحدهای صنعتی در گرو دریافت تسهیلات باشد اما متاسفانه مشاهده شده برخی از بانک ها شرایط عجیب و غریبی برای این کار دارند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه یکی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات اعلام کرده که برای این کار باید همسر و برادر همسر فرد وام گیرنده باید پای برگه ضمانتنامه را امضا کنند که این کار درستی نیست.

وی یادآور شد: یکی دیگر از بانک ها نیز پس از پرداخت تسهیلات، 15 درصد کل مبلغ پول را تا مرحله تسویه کامل پرداخت اقساط به عنوان گرو نزد خود نگه می دارد که این کار علاوه بر غیرقانونی بودن، حرام نیز هست.

بازوند گفت: در چنین شرایطی واحدهای صنعتی یا از خیر دریافت تسهیلات می گذرند و به ورشکستگی می رسند و یا آن را دریافت و مبلغ دیگری را به بدهی های خود اضافه می کنند و در نهایت با مشکلات عدیده مواجه می شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین به برخی موانعی که سر راه بانک ها برای پرداخت تسهیلات دارند نیز اشاره و از آن ها خواست در جلسه ای مشترک با یکدیگر موانع موجود را احصا و به استانداری ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: استانداری نیز در اسرع وقت با مکاتبات لازم با مسئولان استانی و کشوری این موانع را مرتفع و شرایط را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی فراهم می کند.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به حاشیه های ایجاد شده در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان که هفته گذشته با حضور صفری نماینده کرمانشاه در مجلس برگزار شد نیز اشاره و هرگونه اختلاف با این نماینده را تکذیب کرد.

بازوند افزود: در نشست شورای برنامه ریزی پنج الگو توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای توزیع اعتبارات استانی ارائه شد که مورد بحث و بررسی کارشناسی اعضای حاضر از جمله بنده و آقای صفری قرار گرفت.

وی ادامه داد: هر کدام از ما با توجه به مسئولیتی که داریم نظرات خود را ارائه کردیم اما متاسفانه در فضای مجازی و برخی نشریات اینگونه مطرح شد که بنده و آقای صفری سر این موضوع با یکدیگر اختلاف پیدا کرده ایم و حتی نماینده کرمانشاه قصد ترک جلسه به حالت قهر داشته است در حالی که هیچ کدام از این موضوعات صحت ندارد.

استاندار کرمانشاه در پایان از رسانه ها خواست اجازه تبادل افکار و بیان نظرات و پیشنهادات به افراد حاضر در جلسه را بدهند و در صورتی که نظرات با یکدیگر موافق نبود آن را به حساب اختلاف و کدورت نگذارند.

در استان کرمانشاه نزدیک به 950 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است و ظرفیت اسمی اشتغالزایی آن ها نیز به 32 هزار تن می رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان