//
کدخبر: ۹۵۱۶۹ //

بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیواری در مقابل سویفت

بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیواری در مقابل سویفت

بیت کوین و ارزهای دیجیتال که از آن ها به عنوان آینده ی نظام مالی دنیا یاد می گردد چه قابلیت هایی دارند ؟ و مزایای استفاده از آن ها چیست و چه کمکی می توانند بکنند ؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال با پلتفرم غیر متمرکز که بر پایه ی بلاک چین قرار دارد فارغ از نظارت بانک ها و نهادهای مالی دنیاست . در واقع بیت کوین یک کد هست و هیچ گونه پشتوانه ی فیزیکی ندارد اما خصوصیات بارز آن و قابلیت هایی که دارد باعث شده که جامعه به یک بهایی چندین هزار دلاری بدهد . یکی از مهمترین قابلیت های بیت کوین تعداد محدود آن هست .

در واقع تعداد کل بیت کوین های دنیا در نهایت به بیست و یک میلیون عدد خواهد رسید که تهداد زیادی از آن ها در گذشته بر اثر سهل انگاری گم شده و حدود چهار میلیون بیت کوین نیز هنوز استخراج نشده است . این ان قابلیت موجب گردیده است که سرمایه گذاران و استفاده کنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که روزی یک نهاد به چاپ بی رویه  آن نپردازد که باعث تورم در جامعه و افت ارزش سرمایه ی افراد گردد . امکان جابه جایی و نقل و انتقال بیت کوین به هر نقطه ای از دنیا و خرج کردن آن تنها با یک کد و رمز در ذهن مالک آن . این قابلیت تمامی معضلات و مشکلات سیستم مالی و بانک داری را از میان بر میدارد .

نکته ی دیگر امنیت بالای بیت کوین در مقابل سرقت و همچنین بلوکه شدن از طرف نهادهای امنیتی مختلف اطمینان خاطر بسیاری را به سرمایه داران می دهد که سرمایه ی ان ها در مقابل عواملی نظیر تحریم ها در امان بماند .

اخیرا شاهدیم که مذاکرات بین ایران و روسیه شکل گرفته است که این دو کشور را ملزم به استفاده از ارزهای دیجیتال در زمینه مقابله با تحریم های بین المللی می کند . این اولین چراغی است که روشن گردیده و امید است که با تکنولوژی جهانی همگام و همراه گردیم .

از طرفی ارزهای دیجیتال همواره با نوساناتی همراه هستند و سرمایه دارن بیم افت ارزش سرمایه خود را در مقابل دلار دارند . ارزی در بازار وجود دارد که به آن دلار تتر می گویند . تتر همواره قیمتی معادل یک دلار دارد . تتر که ارز مورد استفاده تریدرها در ترندهای نزولی بازار می باشد به حفظ سرمایه ی آن ها در روندهای منفی کمک می کند . سرمایه داران و تجار می توانند با استفاده از دلار تتر سرمایه ی خود را از نوسانات بازار حفظ کنند و با استفاده از آن به کسب و کار خود کمک کنند .

اخیرا شاهدیم که بسیاری از شرکت ها به فروش ارز دیجیتال مربوط به خود روی آورده اند . لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتالی که توسط شرکت های مختلفی به هر صورتی چه به صورت آی سی او و چه به صورت ایردراپ عرضه می گردد کوین نیستند و توکن نامیده می شوند . توکن ها را به نوعی می توان همان برگه های سهام معمولی بر شمرد که این شرکت ها برای طرح های توسعه و ایده های خود آن ها را منتشر می کنند و سهام دیجیتالی محسوب می گردند . حتی شاهد بودیم شرکت های قدیمی و ورشکسته ای نظیر آتاری و کداک نیز اقدام به این عمل نموده اند .

ارز دیجیتالی یکه این روزها هیاهوی بسیاری به پا کرده است توکن تلگرام تحت عنوان گرام می باشد . مدیر تلگرام که قصد فروش عمومی گرام را با آی سی او را داشت در دو مرحله پیش فروش خصوصی آن سرمایه ی مورد نظر را جذب کرد و عرضه ی عمومی آن منصرف گردید . به گفته ی مدیر شرکت تلگرام قرار بود کیف پول گرام بر روی پلتفرم اپلیکیشن اجتماعی تلگرام قرار گیرد که می توانست آن را به یکی از محبوب ترین و رایج ترین ارزهای دیجیتال دنیا بدل کرده و در صدر جدول و رقیب بیت کوین و اتریوم قرار دهد اما به دلایلی نامعلوم فعلا از عرضه ی آن صرف نظر گردیده است . شرکت های دیگری نیز نظیر فیس بوک نیز در صدد عرضه توکن ها و کوین های مربوط به خود می باشند تا خود را با تکنولوژی روز دنیا همگام نمایند .

منبع : https://coinextend.com/

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان