//
کدخبر: ۹۴۸۶۵ //
استاندار قزوین:

با شایعه کمبود کالا هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود

استاندار قزوین گفت: در شرایطی که در بسیاری از کشورها وقتی مشکلی در تولید و یا عرضه ایجاد می‌شود مردم از خرید آن کالا خودداری می‌کنند و مصرف آن‌ها بشدت کاهش می‌یابد متأسفانه در کشور ما وقتی شایعه کمبود کالایی مطرح می‌شود هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود.

با شایعه کمبود کالا هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالمحمد زاهدی در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با گران‌فروشی، کم‌فروشی عدم عرضه کالا و احتکار کالاهای موردنیاز مردم و به‌ویژه کالاهای اساسی ضروری است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد چون این معضلات برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: توزیع عادلانه کالاهای اساسی باید علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ‌سازی است و درحالی‌که باید در ماه رمضان میزان مصرف کاهش یابد اما شاهد افزایش بی‌رویه مصرف در بخش‌های مختلف هستیم که این وضعیت نیازمند اصلاح فرهنگ‌عامه مردم است.

استاندار قزوین گفت: برای تنظیم بازار باید حمایت لازم از تولیدکننده صورت گیرد و در این میان تأمین نهاده‌ها ضروری است و اگر افزایش قیمتی هم صورت می‌گیرد باید بر اساس محاسبات دقیق باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گران‌فروشی و مقابله با ارائه نشدن فاکتور و عرضه کالا و احتکار باید با شدت صورت گیرد تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم. تشکیل پرونده توسط بازرسان و تسریع در رسیدگی به تخلف در دستگاه قضایی از دیگر مسائلی است که می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند.

استاندار گفت: در زمینه توزیع کالاها باید شهرستان‌ها نیز موردتوجه باشد و تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبوردها هم باید محدود شود تا مردم به خرید کالای بیگانه تشویق نشوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان