//
کدخبر: ۹۳۵۷۰ //

قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجاست

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجا می‌ماند اما ممکن است مشکلات نقل و انتقالات ارزی و مسائل مالی تشدید شود.

قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجاست
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از صنایعی که بعد از برجام توانست از فرصت‌های به وجود آمده برای ارتباط با شرکت‌های خارجی و تبادل دانش و فناوری استفاده کند، صنعت خودروسازی بوده است که موفق شد با شرکت‌ها و خودروسازی‌های معتبر دنیا از جمله پژو، رنو، سیتروئن و فولکس واگن قرارداد امضا کند و امکان تولید و سرمایه‌گذاری مشترک به وجود آید. اما این روزها به دنبال خروج آمریکا از برجام صحبت‌های مختلفی در مورد وضعیت قراردادهای پسابرجامی با کشورهای اروپایی مطرح می‌شود. اینکه این قراردادها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

در این باره محمدرضا نجفی‌منش - رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران - اظهار کرد که قرارداد با خودروسازان خارجی پا برجا خواهد بود اما موانعی هم سر راه به وجود خواهد آمد.

 وی گفت: خودروسازانی که بعد از برجام آمدند و با ایران قرارداد امضا کردند هیچ کدام قصد بر هم زدن این قراردادها را ندارند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: مشکلی که ممکن است بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق بیفتد مسائل مربوط به نقل و انتقال پولی است که باید بررسی‌ها و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی ادامه داد: به هر حال موضوع خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد و اثراتی را در پی خواهد داشت اما در نهایت اینکه چه اثراتی به دنبال داشته باشد به تصمیمات و تدبیرهای خودمان بستگی دارد، اینکه چگونه با این مسئله برخورد کنیم.

نجفی‌منش اضافه کرد: با اطمینان می‌توان گفت که قراردادهای بسته شده در حوزه خودروسازی پابرجا خواهد بود، چون سرمایه‌گذاری شده است و امکان بهم خوردن آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری ندارد و از طرفی هم نمی‌توان گفت که اثرات خیلی منفی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از این جریانات اتفاق بیفتد نقل و انتقال ارز و مسائل مالی است که باید به نحوی آن را مدیریت کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان