//
کدخبر: ۹۱۳۱۳ //

افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بازآفرینی شهری ایران از افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات در محلات بازآفرینی شهری از ۱۲ سال به ۱۵ سال خبر داد.

 افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی سازمان بازآفرینی شهری ایران؛ هوشنگ عشایری با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ بهره تسهیلات خانه‌یکم در بافت‌های ناکارآمد شهری از ۸ درصد به ۶ درصد کاهش و دوره بازپرداخت آن از ۱۲ سال به ۱۵ افزایش تغییر پیدا کرد.

وی افزود: بر همین اساس کسانی که در بافت‌های ناکارآمد شهری درکلان‌شهرها تسهیلات ۸۰ میلیونی تومانی دریافت می‌کردند می‌بایست با نرخ سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ سال و قسط ماهیانه ۸۶۵ هزار تومان اقساط را باز پرداخت نمایند که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار نرخ بهره تسهیلات به ۶ درصد کاهش و دوره بازپرداخت به ۱۵ سال افزایش و مبلغ قسط هم به میزان ۶۷۵ هزار تومان شده است.

عشایری در ادامه شرط خانه‌اولی را در بافت‌های ناکارآمد شهری را الزامی ندانست و در ادامه اظهار داشت: بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج‌های جوان در تامین مسکن در بافت‌های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان