//
کدخبر: ۹۱۲۷۹ //

بانک ملی پرداخت سود به حساب های ارزی را تضمین می کند

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: این بانک تضمین می کند به حساب های ارزی با همان پایه پولی که افتتاح حساب شده است، سود بپردازد.

 بانک ملی پرداخت سود به حساب های ارزی را تضمین می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدرضا حسین زاده»  گفت: همه بانک های دولتی بویژه بانک ملی ایران برای افتتاح سپرده های ارزی آماده اند و مردم می توانند با گشایش این حساب ها هم دارایی خود را در جای امن نگهداری کنند هم ماهانه از سود ارزی آن بهره مند شوند.

وی اعلام کرد برای افتتاح حساب های ارزی معادل یک هزار دلار نیاز است و نرخ سود حداکثر پنج درصد مصوب شورای پول و اعتبار به آنها تعلق می گیرد.

«پارسال سپرده ارزی بسیاری نزد بانک ملی افتتاح و سود خوبی از این بابت به صورت ارزی پرداخت شد».

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره پرداخت سود ریالی به حساب های ارزی در گذشته، گفت: کاری با گذشته ندارم؛ بانک ملی ایران به عنوان یک بانک با 90 سال سابقه فعالیت تاکنون خلف وعده ای نداشته است و این تضمین را به مشتریان می دهد که اصل و سود حساب های سپرده ارزی را به ارز پرداخت کند.

** خرید ارزهای صادراتی

مدیرعامل بانک ملی ایران نین از آمادگی این بانک برای خرید ارز حاصل از صادرات خبر داد و گفت: صادرکنندگان می توانند هر ارزی را که در ایران یا خارج از کشور دارند، به نرخ روز به بانک ملی بفروشند.

حسین زاده افزود: واحدهای ارزی بانک ملی برای گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) بویژه برای واردات کالاهای اساسی به نرخ مصوب 3800 تومان آماده اند.

به گزارش ایرنا، دولت شامگاه بیستم فروردین سیاست یکسان سازی نرخ ارز را با نرخ هر دلار 4200 تومان آغاز کرد؛ فردای آن روز بانک مرکزی در دستورالعملی اجازه افتتاح حساب های سپرده ارزی به بانک ها را داد و از مردم خواست با توجه به اینکه نگهداری بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر مصداق قاچاق است، ارز خود را نزد بانک ها سپرده گذاری کنند و بابت آن سود ارزی دریافت کنند.

بر اساس این اطلاعیه همه اشخاصی که در گذشته ارز را به صورت اسکناس خریداری کرده اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن ارز در اختیار دارند، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند برای سپرده گذاری ارزی یا فروش به بانک ها اقدام کنند.

زمان بروز بحران ارزی سال های 1390 و 1391 نیز نظام بانکی گشایش حساب ارزی را در دستور قرار داد اما سود حساب ها را به ریال پرداخت.

این بار رییس کل بانک مرکزی به مردم اطمینان داد سود سپرده های ارزی به همان ارزی که افتتاح حساب انجام شده است، پرداخت می شود.

بانک مرکزی سقف نرخ سود سپرده های دلاری را پنج درصد و حساب های یورویی را چهار درصد تعیین و به بانک ها اعلام کرده است هر چقدر سپرده ارزی بگیرند، می توانند آن را نزد بانک مرکزی سپرده گذاری و سود دریافت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان