//
کدخبر: ۹۰۴۹۲ //

قیمت نفت ۷۳ دلار و ۲۲ سنت شد

نگرانی ها در مورد احتمال برقراری مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود، هرچند که افزایش عرضه نفت آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

 قیمت نفت ۷۳ دلار و ۲۲ سنت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، نگرانی ها در مورد احتمال برقراری مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود، هرچند که افزایش عرضه نفت آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت معادل 0.09 درصد افزایش به 73 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 29 سنت معادل 0.43 درصد افزایش به 67 دلار و 54 سنت رسید.

ایران، سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک در ژانویه 2016 و بعد از لغو تحریم های غرب، مجددا به عنوان یک صادر کننده مهم نفت مطرح شد.

بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، صادرات نفت این کشور در ماه آوریل به رقم 2.6 میلیون بشکه در روز رسید که بیشترین رقم از زمان لغو تحریم ها تاکنون بود. چین و هند بیش از نیمی از نفت ایران را خریداری کردند.

اما آمریکا تهدید کرده که از توافق هسته ای خارج خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید تا 12 ماه می در مورد ماندن در برجام یا خروج از این توافق و برقراری مجدد تحریم ها تصمیم گیری کند.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک گفت: «اگر ترامپ از توافق هسته ای خارج شود، ریسک افزایش قیمت جهانی نفت را ایجاد خواهد کرد.... برقراری مجدد تحریم های ایران، به توانایی این کشور برای معامله به دلار آسیب خواهد زد.»

وی اضافه کرد: «وضع مجدد تحریم ها بدون اینکه دیگر اعضای اوپک جای خالی نفت ایران را پر کنند موجب حذف 300 تا 500 هزار بشکه از نفت ایران از بازار خواهد شد.»

اما به رغم تهدید ناشی از بازگشت تحریم های ایران، فاکتورهای دیگر مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 27 مارس با 3.4 میلیون بشکه افزایش به 432.575 میلیون بشکه رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان