//
کدخبر: ۸۸۱۸۷ //

جلسه ویژه ارزی در بانک مرکزی

درحالی مقررات جدید ارزی و محدودیت‌های خرید و فروش ارز، سرگردانی گردشگران خارجی را به‌همراه داشته که معاون رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه ویژه با بانک مرکزی برای رسیدگی به این مشکل خبر داده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

 محدودیت‌های جدید ارزی که در پی سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و دولت اعلام و اعمال شد، نگرانی‌هایی را برای تأمین و تبدیل ارز گردشگرانی که به ایران سفر کرده‌اند، به‌همراه داشته است.

از آنجایی که خرید و فروش ارز در صرافی‌ها ممنوع شده و گردشگران خارجی در ایران نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خودشان استفاده کنند؛ مشخص نیست تکلیف این افراد چه خواهد شد!

اما امروز علی اصغر مونسان در این خصوص اظهاراتی داشته و از جلسه با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف این مسایل خبر داده است، وی درباره نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع دولت بازار کنترل شد و با مدلی که تعریف شده به‌طور حتم شاهد بهبود شرایط خواهیم بود، البته این مدل در ابتدای راه است و جای کار زیادی دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز نگرانی‌هایی برای گردشگران ایجاد کرده است، گفت: در همین راستا هفته گذشته درباره دریافت ارز گردشگران مواردی مطرح و مقرر شد با رییس کل بانک مرکزی برای رسیدگی به این موضوع جلسه‌ای برگزار شود.

وی افزود: به‌طور حتم تغییرات ارزی و ورود گردشگران، پای دلالان را به این بازار باز خواهد کرد که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

مونسان با اعلام اینکه به‌طور حتم نیاز دولت به ارز بیش از نیاز تمهیدشده است، گفت: در تلاشیم تا ظرفیت‌ها را افزایش دهیم و در همین راستا معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی یا معاون ارزی بانک مرکزی در هفته جاری جلسه‌ای خواهند داشت.

معاون رییس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به بهبود زیرساخت‌ها گفت: هرچه توان گردشگری و زیرساخت‌های کشور در این زمینه قویتر باشد میزان گردشگر داخلی و خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان