//
کدخبر: ۸۷۹۳۹ //

جزئیات پرداخت وام مسکن به تعاونی‌ها

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های مسکن را تشریح کرد و گفت:خالص میزان تسهیلات ارائه شده از طریق صندوق پس‌انداز یکم حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال بوده که ۸ درصد آن در بافت فرسوده استفاده شده است.

جزئیات پرداخت وام مسکن به تعاونی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی اظهار کرد: تاکنون دو اقدام اساسی در بخش تعاونی های مسکن در بانک مسکن مبنی بر استفاده از تسهیلات عادی بانک به صورت بدون سپرده و همچنین در قالب مسکن مهر انجام گرفته که بیشترین تسهیلات و تمدید دوره‌های مشارکت را با بین بانک و انواع تعاونی از آن خود کرده است.

وی سقف قابل تقسیط برای تعاونی‌های مسکن واقع در تهران برای امسال را 60 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی به تعاونی ها 55 میلیون تومان قرار دادیم که 5 میلیون باقیمانده بابت سود دوره مشارکت  است. به این ترتیب مابقی هزینه‌ها باید از سوی خود تعاونی در ساخت و ساز تأمین شود که در بیشتر مواقع به مشکل خورده و مسائل عدیده‌ای را به همراه دارد.

وی یادآور شد: طبق آمار سال 94 در هر روز کاری به طور متوسط  169فقره، در سال 95 بالغ بر468 فقره، سال  گذشته 748 فقره و امسال 631 فقره در حساب صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تعداد کل حساب‌های افتتاح شده در این صندوق را 400 هزار فقره حساب اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد حساب‌های زنده 310 هزار فقره و مبلغ جمع‌آوری شده و مانده فعلی حساب صندوق پس‌انداز یکم 64 هزار میلیارد ریال است.

رحیمی‌انارکی با بیان این‌که تا 22 فروردین امسال حدود 46 هزار واحد از تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعدادحدود 14 هزار واحد مربوط به زوجین و مابقی مربوط به غیر زوجین‌ بوده است.

به گفته وی، خالص میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک مسکن از طریق صندوق  مذکور حدود 32 هزار میلیارد ریال بوده که 8 درصد آن در بافت فرسوده استفاده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان