//
کدخبر: ۸۷۰۱۷ //

گزارش بانک مرکزی از اقدامات و سیاست‌های ارزی

بانک مرکزی گزارشی از تمهیدات پیش‌بینی شده برای اجرای کامل سیاست‌های ارزی جدید دولت به هیات وزیران ارائه کرد.

گزارش بانک مرکزی از اقدامات و سیاست‌های ارزی
به گزارش فرتاک نیوز،

 هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه ۲۶ فروردین به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت صنعت، معدن و تجارت در کشور در سال ۱۳۹۶ را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۶، تعداد ۵۸۳۱ فقره پروانه بهره برداری برای واحد‌های صنعتی با اشتغالی در حدود ۱۰۲۹۹۴ نفر و سرمایه گذاری بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان صادر شده که ۳ /۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ رشد داشته است.

تعداد ۲۰۷۶۷ فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شده که نسبت به سال قبل ۲۲ /۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

برق مصرفی مشترکین صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک نیز در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۷/۷ درصد رشد داشته است.

در این سال تنها در شهرک‌های صنعتی بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل، احیاء و به فعالیت تولیدی بیش از ۵۰ درصد ظرفیت رسیده و بیش از ۳۶ هزار شغل صنعتی احیاء و ثبت شده است.

همچنین در پایان سال ۹۶، تعداد ۴۹۹۱۶ طرح صنعتی در مراحل مختلف اجرا در سطح کشور است.

در سال گذشته طی ۱۲ ماه، ۸۸ طرح سرمایه گذاری خارجی با مجموع سرمایه گذاری ۵ /۳ میلیارد دلار به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده و عملیات اجرایی آن به صورت سرمایه گذاری مستقیم خارجی آغاز شده است.

همچنین در پی فعالیت‌های اکتشافی جدید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۴۰۰ محدوده امیدبخش در چارچوب طرح‌های واگذاری پهنه‌ها شناسایی شده که قرار است اکتشافات تکمیلی توسط دارندگان پهنه‌ها و متقاضیان جدید انجام شود.

افزایش ۱/۵ میلیارد تنی ذخایر فلزی کشور و رشد ۳۹ /۲ درصدی در میزان اشتغال پروانه‌های بهرهبرداری مصرفی صادر شده نیز از دیگر دستاورد‌های این بخش در سال ۹۶ بوده است.

گزارش بانک مرکزی از اقدامات و سیاست‌های ارزی دولت

در این جلسه همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی از تمهیدات پیش بینی شده برای اجرای کامل سیاست‌های ارزی جدید دولت به هیات وزیران ارایه کرد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان