//
کدخبر: ۸۵۶۳ //
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ارزش دارایی صندوق‌های بازنشستگی در وزارت تعاون بیش از ١١٠ هزار میلیارد تومان است

ارزش دارایی صندوق‌های بازنشستگی در وزارت تعاون بیش از ١١٠ هزار میلیارد تومان است

ارزش دارایی صندوق‌های بازنشستگی در وزارت تعاون بیش از ١١٠ هزار میلیارد تومان است

به گزارش فرتاک نیوز علی ربیعی امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه صندوق های بازنشستگی در محل مصلی تهران ضمن اظهار این مطلب، با بیان اینکه هنوز نقش و فعالیت اقتصادی صندوق های بازنشستگی در کشور به درستی شناخته شده نیست، گفت: در اغلب کشورهای دنیا به خصوص کشورهایی که نظام تامین اجتماعی براساس نظام انفرادی است و نوع صندوق بیسمارکی است معمولا در حوزه های مختلف فعالیت اقتصادی دارند و بخش مطمئن فعالیت اقتصادی در این کشورها نیز صندوق ها هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اما در کشور ما فعالیت اقتصادی صندوق ها بانارسایی آغاز شد که دولت ها معمولا به عنوان رد دیون خود به صندوق ها، حق انتخاب را از صندوق ها گرفته بودند و شرکت هایی که در بحث خصوصی نامناسب بودند به صندوق ها واگذار شدند و سرمایه صندوق ها را تشکیل می دادند .

ربیعی افزود: اما از زمانی که صندوق ها خود اقدام به سرمایه گذاری کردند، هوشمندانه بود و خوشبختانه در حال حاضر ارزش دارایی چهار صندوق در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ١١٠ هزار میلیارد تومان است. در حقیقت نوعی تقسیم عادلانه و نوعی بخش خصوصی گسترده است که آحاد مردم در آن حضور دارند. در صندوق تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون نفر سهامدار هستند و در واقع صندوق ها به نوعی ابزار عادلانه کردن اقتصاد به شمار می روند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم بود غیرسیاسی کردن صندوق ها بود و خارج کردن صندوق ها از حیاط خلوت مهمترین اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود .

ربیعی درباره دیگر اقدام های انجام شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: خروج از بنگاه داری و حرکت به سمت شفافیت مسائل مالی و اطلاعاتی در همه صندوق ها ظرف یک سال برنامه ریزی شد و همه می توانند آن را مشاهده کنند و ٧٠درصد فعالیت ما وارد بورس شده است و تلاش داریم بقیه فعالیت ها را هم وارد بورس کنیم.

در این مدت صندوق ها اشتغال موجود را حفظ کردند و صندوق ها کمتر به سمت تعطیلی رفته اند و سهم صندوق ها در دادن مستمری را نیز افزایش دادیم، برای نمونه در صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1392 حدود هفت هزار میلیارد ریال(٧٠٠ میلیارد تومان) آورده سرمایه گذاری های حقوق مستمری بگیران در صندوق بود که امروز با سرمایه گذاری جدید بیش از 20 هزار میلیارد ریال( دو هزار میلیارد تومان) در دادن مستمری مشارکت داریم و علاوه بر آن سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را نیز از همین جا استفاده کردیم و سهم مشارکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از محل سود تامین اجتماعی را نیز افزایش دادیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان