//
کدخبر: ۸۴۷۲۴ //

رنو و نیسان مذاکرات برای ادغام را آغاز کردند

دو شرکت بزرگ خودروسازی رنو و نیسان موتور، در حال مذاکره برای ادغام هستند و قصد دارند با تحکیم اتحاد قدیمی ۲۰ ساله شان تحت یک نام سهام خود را در بازار بورس ارائه کنند.

 رنو و نیسان مذاکرات برای ادغام را آغاز کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه گفتند، دو شرکت بزرگ خودروسازی رنو و نیسان موتور، در حال مذاکره برای ادغام هستند و قصد دارند با تحکیم اتحاد قدیمی 20 ساله شان تحت یک نام سهام خود را در بازار بورس ارائه کنند.

به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، انعقاد قرارداد ادغام بین این دو شرکت خودروسازی به اتحاد کنونی بین رنو و نیسان خاتمه خواهد داد و آن دو را به یک شرکت واحد تبدیل خواهد ساخت. شرکت رنو در حال حاضر مالک 43 درصد سهام شرکت نیسان است و شرکت ژاپنی هم مالکیت 15 درصد سهام همتای فرانسوی خود را در اختیار دارد. کارلوس قوسن، که ریاست هر دو شرکت را بر عهده دارد، مدیریت مذاکرات را بر عهده دارد و شرکت ادغام شده را نیز راهبری خواهد کرد.

غول خودروسازی حاصل از ادغام این دو شرکت یک رقیب قدرتمندتر برای شرکت هایی نظیر فولکس واگن و تویوتا خواهد بود و در شرایطی که صنعت خودروسازی جهان در حال حرکت به سوی خودروهایی با انرژی های جدید، خودروهای خودران و خدمات اشتراک گذاری خودرو است، به شرکا امکان خواهد داد تا منابع مالی بیشتری را در اختیار این شرکت قرار دهند.

جانت لوئیز، تحلیلگر موسسه ماکوئیر در توکیو گفت: «وسعت شرکت در صنعت خودروسازی مهم است... نگرانی عمده (در این ادام) همواره دولت فرانسه و تا حدی دولت ژاپن است زیرا هر دوی این دولت ها تمایل دارند این شرکت ها را به عنوان قهرمانان ملی حفظ کنند.»

طرفین در حال بحث در مورد معامله ای هستند که در قالب آن شرکت نیسان در شرکت تشکیل شده جدید به سهامداران شرکت رنو سهام اعطا نماید. سهامداران شرکت نیسان هم سهام هایی را در شرکت جدید دریافت خواهند کرد. شرکت جدید تشکیل شده احتمالا مقرهای خود را هم در ژاپن و هم در فرانسه حفظ خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان