//
کدخبر: ۸۳۶۹۰ //

خبری از ممنوعیت واردات تیلاپیا نیست!

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران گفت: با وجود اینکه چند ماه از نامه دکتر صالحی به معاون بازرگانی وزارت جهاد می‌گذرد اما همچنان خبری از ممنوعیت واردات تیلاپیا نیست.

خبری از ممنوعیت واردات تیلاپیا نیست!
به گزارش فرتاک نیوز،

ارسلان قاسمی (مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، درخصوص واردات تیلاپیا اظهار کرد: واردات تیلاپیا بحث بسیار داغی دارد. دکتر صالحی پس از فشار بسیاری که به تولیدکنندگان وارد شد در نامه‌ای به آقای مهرفرد نوشت که از واردات ماهی تیلاپیا به مدت سه سال جلوگیری شود. اما طبق آخرین اخباری که به ما رسیده این نامه در حوزه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی همچنان بدون پاسخ باقی مانده است و در حالت خوش‌بینانه باید فکر کنیم که در دست بررسی است درحالیکه این موضوع نیازی به بررسی ندارد.

وی افزود: در حالت بدبینانه باید گفت وزارت جهاد کشاورزی بخش را سرکار گذاشته و موضوع را با پاس‌کاری بین اتاق‌های وزارتخانه از سر خود بازمی‌کند. وزارت جهاد در بحث تیلاپیا برخلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند و گونه‌ای را که بومی منطقه ما نیست، مهاجم است و تحقیقی روی آن انجام نشده، اصرار بر واردات آن دارد اما به دنبال اصلاح نژاد قزل‌آلا، کپور، ماهیان خاویاری و افزایش بهره‌وری در این بخش‌ها نمی‌روند و به دنبال استفاده بهینه از قفس نیستند.

قاسمی با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه گسترش طرح پرورش ماهی در قفس است اما تاکنون چه میزان پیشرفت داشت است؟ شاید حدود 10 قفس فعال در کشور وجود داشته باشد در حالی 3هزار 500 هکتار نوار ساحلی داریم که از آن به درستی استفاده نمی‌شود. وزارت جهاد با مشکل تنبلی در اجرای کارها مواجه شده و باید خون جدیدی در رگ‌های آن تزریق شود.

وی افزود: درست است که در گندم خودکفا شده‌ایم اما نباید پشت این خودکفایی مخفی شد. این خودکفایی به خاطر استراتژیک بودن لازم بود اما نباید باقی کارها را به خاطر آن تعطیل کرد و این موضوع ضعف است. طبق گفته آقای وزیر کشور هلند از نظر مساحت به اندازه گیلان و مازندران است و از نظر شرایط آب و هوایی هم با هم مشابه هستند اما هلند سالانه 80 میلیارد یورو صادرات محصولات کشاورزی دارد اما ما پشت بحران آب و خودکفایی گندم مخفی شده و کارها را انجام نمی‌دهیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان تصریح کرد: ما تمام این بحران‌ها را قبول داریم اما این بحران‌ها توجیه خوبی برای عدم کارکرد ما نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان