//
کدخبر: ۸۳۰۳۵ //
معاون وزیر کشاورزی:

هیچ مشکلی برای بازار گوشت و مرغ وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام معتقد است که با توجه به تولید مناسب گوشت قرمز و گوشت مرغ و تامین بازار تخم مرغ از محل تولید و واردات، هیچ مشکلی برای بازار این محصولات پروتئینی وجود ندارد.

هیچ مشکلی برای بازار گوشت و مرغ وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

مصاحبه با حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام

شب عید و ایام نوروز هر سال تقاضا برای خرید انواع محصولات پروتئینی در بازار افزایش پیدا می‌کند و در برخی مقاطع شاهد نوسانات قیمتی به دلیل به هم خوردن تعادل در بازار عرضه و تقاضای یک محصول هستیم که البته امسال به اعتقاد حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - با توجه به روند تولیدی که به صورت نرم‌افزاری دائما رصد می‌شود، به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی برای تامین نیاز مردم در زمینه انواع گوشت به صورت گرم وجود ندارد که البته اگر به هر دلیلی به خاطر چند روز تعطیلی کشتارگاه، خللی در عرضه به وجود می‌آید، به راحتی از محل تولیدات داخلی موجودی کافی در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد.

 

وی در این باره گفت: پیش از این سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام از محل واردات گوشت مرغ و گوشت قرمز پر می‌شد اما در شرایط کنونی از محل تولید داخلی تأمین می شود و به صورت مویرگی و شبکه‌ای در تمام استان‌هایی که گردش‌پذیرند، توریست و مسافر نوروزی دارند، توزیع و عرضه می شود.

 

قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: توزیع تخم مرغ به صورت دولتی در بازار هم چنان ادامه دارد و قیمت آن نیز شانه ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر نیز میانگین قیمت کشوری هر کیلوگرم مرغ تازه ۷۷۰۰ تومان و میانگین آن در تهران ۷۶۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است و شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد را کیلویی ۵۸۰۰ تومان به بخش‌های عمده فروشی عرضه می‌کند تا کیلویی ۶۲۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد. بنابراین مردم هیچ نگرانی بابت مرغ و تخم مرغ در بازار نداشته باشند.

 

رکنی ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و پرسنل شرکت پشیتبانی امور دام به صورت کشیک و شیفتی در ایام نوروز حضور دارند و بسته به نیاز هر منطقه و بازار محصول مورد نیاز مردم را تأمین و عرضه می‌کنند که البته در بسیاری از استان‌های کشور هیچ نیازی به عرضه ذخایر استراتژیک از محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد اما این عرضه ممکن است در برخی از استان‌های جنوبی صورت بگیرد.

 

او تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی مناسبی که در تولید، تأمین و عرضه انواع محصولات پروتئینی صورت گرفته است، هیچ مشکلی در زمینه بازار این محصولات وجود ندارد و البته ممکن است در یک نقطه خاص، فروشنده‌ای به دلیل تعطیلی مقطعی بازار سودجویی کند و مرتکب تخلف شود که نباید آن را به حساب به‌هم خوردن تعادل در زمینه عرضه و تقاضا گذاشت اما به صورت کلی هیچ مشکلی نیست و مردم نگران بازار نباشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان