//
کدخبر: ۸۰۰۸۲ //

ربیعی: بانک ها تا آخرین روز سال وام اشتغالزایی پرداخت کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک های همکار در برنامه اشتغال فراگیر خواست تا پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شامل اشتغال فراگیر، ایجاد شغل در مناطق روستایی و عشایر را تا روز پایانی سال (28 اسفند) انجام دهند.

 ربیعی: بانک ها تا آخرین روز سال وام اشتغالزایی پرداخت کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

بانک های توسعه تعاون، پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در طرح اشتغال روستاییان و عشایر به عنوان بانک عامل انتخاب شده اند ضمن آنکه هشت بانک نیز در اجرای طرح اجرای برنامه اشتغال فراگیر دولت مشارکت دارند.

 

بنا بر اعلام روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در این باره اظهار داشت: با توجه به تصمیم های گرفته شده در صندوق توسعه ملی، ارایه به موقع تسهیلات مربوط به قانون حمایت از ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ضرورت دارد.

 

وی افزود: در روزهای پایانی سال درخواست می شود بانک های عامل ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی واحدها و شعب بانکی تا 28 اسفند سال جاری و از ابتدای هفته دوم فروردین سال 97 نسبت به ارائه خدمات مربوطه اقدام کنند.

 

طرح اشتغال فراگیر که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است، بر مبنای مطالعه گروه کارشناسی و در نظر گرفتن ظرفیت های اشتغال در هر یک از استان های کشور اجرایی می شود.

 

با اجرای این طرح سالانه 400 تا 500 هزار شغل در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد می شود و تردیدی نیست نیمی دیگر از اشتغال کشور باید از طریق بزرگ شدن کیک اقتصاد ایران صورت گیرد.

 

همچنین قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مرداد ماه امسال به تصویب مجلس رسید.

 

بر اساس این قانون 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ‌صورت قرض ‌الحسنه نزد بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید سپرده‌گذاری می شود تا به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای دارای کمتر از 10هزار نفر جمعیت با اولویت مناطق مرزی و مناطق عشایری تسهیلات ارزان قیمت اعطا شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان