//
کدخبر: ۷۹۹۷۲ //

رجیستری مچ اولین واردکننده متخلف گوشی های موبایل را گرفت!

رییس اتحادیه دستگاه‌ های مخابراتی از وقوع نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی موبایل خبر داد و گفت: با توجه به مشخص بودن مشخصات هر گوشی در شبکه اپراتوری، گوشی‌ های غیرمجاز به سرعت شناسایی می شوند.

رجیستری مچ اولین واردکننده متخلف گوشی های موبایل را گرفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی محبی رییس اتحادیه دستگاه‌ های مخابراتی،‌ ارتباطی و لوازم جانبی از بروز نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی موبایل خبر داد و عنوان کرد: این تخلف در بخش سامانه ثبت گوشی‌ های مسافری تلفن همراه در گمرک رخ داده است.

 

وی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش هایی از بروز تخلفات درباره ناهمخوانی شماره سریال گوشی از مردم و شرکت‌ های وارد کننده رسمی گوشی تلفن همراه این موضوع شناسایی شد.

 

به گفته محبی، این تخلف توسط واردکنندگان رسمی نبوده و به وسیله واردکنندگان موردی به شکل کم اظهاری انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در این تخلف برخی اقدام به ثبت گوشی تلفن همراه از طریق سامانه اظهارنامه گمرکی گوشی مسافری کرده اند که در ثبت مشخصات، به جای برند و مدلی با ارزش بالاتر برند و مدلی با ارزش پایین‌ تر را اظهار کرده اند.

 

رییس اتحادیه دستگاه‌ های مخابراتی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر گوشی دارای شناسه یکتا است، در شبکه اپراتوری قابل شناسایی است و پس از شناسایی تخلف، کمیته اجرایی رجیستری موارد تخلف را شناسایی کرده و اعلام کرده که گوشی‌ ها در حال قطع شدن هستند و وجه پرداختی آنها برگشت داده نمی‌ شود.

 

وی یادآور شد: خریداران تلفن همراه در صورت مواجهه با چنین تخلفی می‌ توانند موضوع را از طریق سامانه همتا یا شکایت به تعزیرات یا اتحادیه صنف مخابرات پیگیری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رسانه کلیک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان