//
کدخبر: ۷۹۵۵۵ //

درخواست‌های جدید روحانی از بانک مرکزی چیست؟

مهمترین درخواست های رئیس جمهور از بانک مرکزی این بود که شفافیت و نظارت را در سیستم بانکی افزایش دهد تا به دنبال آن اعتماد و امید مردم به آینده افزایش یابد.

درخواست‌های جدید روحانی از بانک مرکزی چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز در جمع مدیران اقتصادی و بانکی کشور حسن روحانی رئیس جمهور درخواست هایی از بانک مرکزی و نظام بانکی داشت که درادامه می خوانید.

 

مهمترین درخواست های رئیس جمهور از بانک مرکزی این بود که شفافیت و نظارت را در سیستم بانکی افزایش دهد تا به دنبال آن اعتماد و امید مردم به آینده افزایش یابد.وی همچنین به اهمیت دستاورد تورم تک رقمی اشاره کرد و از بانک مرکزی خواست برای سال آینده و سال های آینده همین روال را در تورم داشته باشیم.

 

رئیس جمهوری از بانک مرکزی بابت ساماندهی موسسات غیرمجاز تشکر و از بانک مرکزی خواست تا درآینده موسسات غیرمجاز تکرار نشود.

  

روحانی امروز هشدارهایی به بانک ها هم داد و از بانک مرکزی خواست نظارت خود را در وضعیت شعب بانک ها افزایش دهد. وی گفت: من از بانک مرکزی می‌خواهم هم مسئله نظارت خود را بر همه موسسات افزایش دهد. بانکها و موسسات همه با شفافیت کار کنند. ما اگر با شفافیت کار کنیم به نفع خودمان است. اگر کسی فکر کند بدون شفافیت کار کردن به نفعش هست حتما منفعت آن کوتاه مدت است.

 

رئیس جمهوری همچنین گفت:بانکهای ما هم باید مدرن و هم باید اسلامی باشند. بانک رفاقتی بانک خوبی نخواهد بود. یکی از مشکلات ما با بانکداری جهان این است که بانکداری ما طی چند سال گذشته عقب افتادند و باید خود را مدرن و سازگار با همه ایین نامه‌ها و مقرراتی که در بانکهای دنیا وجود دارد کنند. اگر این کارها را انجام دهیم یک قدم از آن لیست سیاه فاصله گرفته‌ایم.

 

وی گفت: اساس این کار اعتماد است اعتماد بانکها به بانک مرکزی و اعتماد بانک مرکزی به بانکها، اعتماد بانکها به یکدیگر و اعتماد بانکها به نظارت بانک مرکزی بر مبنای پیش بینی‌هایی که برای آینده انجام می‌دهد. برای یک حرکت بزرگ در آینده لازم و ضروری است.

 

 بانک مرکزی یکی از وظایفش این است که آینده را برای مردم روشن کند. آن اقداماتی که اخیرا انجام داد و چند بسته اعلام کرد و بقیه را هم باید انجام دهد بسته 19 تایی است و تنها چند مورد آن انجام شده است تا پایان سال تمام این بسته اجرا می‌شود.

 

وی گفت: مردم باید به سال آینده خود امید داشته باشند. اگر بانک مرکزی برای سال آینده در خصوص تورم به مردم قول دهد که تورم تک رقمی است و در ارز هم قول دهد که ارز از 5 درصد بیشتر نمی‌رود و برهمان مبنا به مردم قول دهد و مردم نیز به آینده و فردای خود اطمینان داشته باشند شرایط بهتر خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان