//
کدخبر: ۷۷۳۵۱ //
کارشناس مسکن:بازار مسکن به هیچ عنوان گنجایش افزایش قیمّت را ندارد

در خرید خانه عجله نکنید، تعادل در بازار مسکن به وجود خواهد آمد

بیش از ده عامل اصلی باعث تغییر قیمت مسکن خواهند شد که هر یک به تنهایی کارساز نیست.

در خرید خانه عجله نکنید، تعادل در بازار مسکن به وجود خواهد آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس شوکتی کارشناس مسکن در خصوص تحولات بازار مسکن اعلام کرد: تحولات بازار مسکن همیشه مبتنی بر عوامل گوناگونی از جمله ارز ، حامل های انرژی، طلا، در آمد نفتی دولت و سیاست کلان کشور در حوزه داخلی و خارجی ، تسهیلات بانکی و قوانین شهرداری، درآمد خانوارها و برآیند این فاکتورها تعیین کننده قیمّت مسکن میباشد.

البته نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که اتمسفر روانی و ذهنیت آحاد جامعه نقشی سازنده در نحوه شکل گیری این مسیر دارد .

هم اکنون اکثر سازندگان از بازار تولید داخلی استفاده میکنند و خدمات عمومی مثل آب و برق ربطی به افزایش قیمّت ندارد و قیمت کارگر در کشور ما از تمام دنیا ارزانتر است.

شوکتی اعلام کرد: سوداگران نقش به سزایی در جو روانی و حباب گونه مسکن داشته و شکستن حباب به وسیله اطلاع رسانی درست و آگاه سازی جامعه مسیر خواهد بود .

 

قطعاً بازار مسکن تثبیت و تعادل خود را به دست خواهد آورد.

هم اکنون بالغ بر دو میلیون و هفتصد و هشت و پنج هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که رکودی که ما در این یکی دو ماه اخیر به آن ورود کرده ایم علناً بازار کاملاً خوابیده و فروش همین واحد ها هم کار بسیار مشکلی شده چه برسد که ما به فکر افزایش قیمّت در آینده هم باشیم.

شوکتی خاطر نشان کرد بازار مسکن به هیچ عنوان گنجایش افزایش قیمّت را نداره و افزود : من مکرراً اعلام کرده ام در خرید خانه عجله نکنید و اگر فوریت در خرید ندارید دست نگه دارید. وقتی تقاضایی نباشد خود به خود قیمّت ها تعدیل پیدا میکند و انشالله در بهار آینده شاهد کاهش بیست درصدی قیمّت ها باشیم.

دولت خدمتگذار هم تمهیداتی جدی در این مورد را مهندسی کرده که انشالله به کمک دولت و مردم سال آینده سال ثبات قیمّت و شاهد کاهش قیمّت مسکن  و رونق بازار باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مادنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان