//
کدخبر: ۷۶۹۲۵ //

صعود طلای جهانی به مرز ۱۳۵۰ دلار

طلا روز دوشنبه تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن ارزش دلار آمریکا و تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند افزایش یافت.

صعود طلای جهانی به مرز ۱۳۵۰ دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۵۰.۵۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۲.۴ درصد افزایش ثبت کرده بود که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به اول سپتامبر بود.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۳.۱۰ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۸.۹۹۹ واحد رسید.

 

ارز آمریکا امسال تحت تاثیر عوامل مختلف شامل نگرانی‌ها نسبت به دنبال کردن سیاست کاهش ارزش دلار از سوی واشنگتن و کاهش بازدهی این ارز در برابر سایر ارزهای، روند کاهشی پیدا کرده است.

 

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، مدیران سرمایه در هفته منتهی به ۱۳ فوریه، قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک را کاهش دادند.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه صعود پیدا کرده و روند احیای بازارهای جهانی را دنبال کردند که با بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران روی داده است، اما انتظار می‌رود به دلیل تعطیلات در آمریکا، هنگ کنگ و چین، حجم معاملات کمتر باشد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۰۱۱.۹۲ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۰۴۹.۱۳ دلار ایستاد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان