//
کدخبر: ۷۶۷۲ //

عمده تفاوت سال ۹۵ برای حوزه پتروشیمی در تامین خوراک است

در سالجاری برخلاف سال‌های گذشته خوراک پتروشیمی‌ها تقریبا بدون مشکل تامین شده و این موضوع عاملی شد تا حجم تولید محصولات پتروشیمی که عمدتا در صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرند، رشد قابل توجهی به خود بگیرد.

عمده تفاوت سال 95 برای حوزه پتروشیمی در تامین خوراک است

به گزارش فرتاک نیوز، بیژن نامدار زنگنه روز گذشته با بیان اینکه امسال، سال استثنایی صنعت پتروشیمی است، گفت: افزایش تولید محصولات پتروشیمی سبب ایجاد ارزش افزوده بالاتر شده و در نتیجه تاثیر مثبت بر زندگی مردم داشته است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که در سال جاری چند تفاهم همکاری در زمینه پتروشیمی منعقد شده و از سوی دیگر خوراک پتروشیمی‌ها تماما به گاز تبدیل شده و با تکیه بر منابع پارس جنوبی تامین خوراک پتروشیمی با کمترین مشکل انجام شده است.

در این رابطه علیرضا صدری کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با بیان اینکه تفاوت عمده صنعت پتروشیمی در سالجاری با سال‌های گذشته در رابطه با تامین خوراک پتروشیمی‌ها است، گفت: عمده تفاوت فعالیت پتروشیمی‌ها در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته تامین به موقع خوراک پتروشیمی‌ها است.

وی تصریح کرد: زمانی که پتروشیمی‌ها بتوانند نرخ خوراک را به موقع دریافت کنند، محصولات را به موقع و در کیفیت مناسب عرضه می‌کنند که این موضوع در بازار محصولات صادراتی و درآمدهای ارزی تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس حوزه پتروشیمی تاکید کرد: عمده صحبت‌های انجام شده در زمینه حوزه پتروشیمی در سطح تفاهم نامه قرار دارد و تا زمانی که این تفاهم نامه‌ها به قرار داد تبدیل نشود تنها جنبه شعاری خواهد داشت و در صورت امضای قراردادهای همکاری در زمینه بین المللی می‌توان رشد قابل توجهی در تولید و طرح‌های پتروشیمی متصور بود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان