//
کدخبر: ۷۶۴۵ //
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

کرمانشاه در معضلات و مشکلات سرآمد است/دردمان را به کی بگوییم؟

کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه، استان کرمانشاه در بسیاری از معضلات و مشکلات سرآمد است، خواستار توجه مسئولین به مشکلات استان در سفرهایشان به کرمانشاه شد.

کرمانشاه در معضلات و مشکلات سرآمد است/دردمان را به کی بگوییم؟

به گزارش فرتاک نیوز، سید جواد حسینی کیا شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استانداری کرمانشاه که با حضور ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی برگزار شد به مشکلات و معضلات استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: با توجه به بیکاری و اعتیاد و هردرد دیگری که حساب کنید استان کرمانشاه سرآمد است.

وی با بیان اینکه چند مشکل را در راستای حوزه شما بیان می کنم، افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان کرمانشاه کمبود سرمایه در گردش واحدهای فعال است و آنهایی که فعال هستند و سرمایه در گردش ندارند، عملا به نیمه فعال تبدیل شده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: نکته یا مشکل دوم، افزایش بدهی واحدهای تولیدی و عدم توان بازپرداخت آنها است.

شما بانکی‌ها کاری کرده‌اید که بدهی واحدهای تولیدی آنها را مجبور به کناره‌گیری کرده است

وی خطاب به سیف گفت: شما بانکی ها کاری کرده اید که بدهی واحدها آنقدر زیاد شده است و الان برخی در آستانه مزایده هستند و برخی درها را قفل و دنبال مجموعه بانک ها می دوند.

حسینی کیا گفت: نکته یا مشکل سوم کمبود منابع اعتباری بحث مشاغل خانگی است و سهمیه ای -که کمیته امداد به برخی از بانک های عامل مثل صادرات اعلام کرده- بانک ها منابعی ندارند.

وی افزود: از یک سو پرونده آماده است و شما می گویید از روستا به شهرها مهاجرت نکنند و از سمت دیگر خدماتی که باید ارائه دهید عملا انجام نمی گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: نکته بعدی در همین حوزه که می توان اشاره کرد این است برای مثال، بانک کارآفرین امید در شهر ما یک میلیارد و 200 تومان  اعتبار در طول سال داشته است. واقعا خود را جای یک شهرستان که قریب به 100 هزار نفر جمعیت دارد بگذارید، با یک میلیارد تومان شما می توانید تمام واحدهای صنعتی را بچرخانید؟!

امروز نیم نگاهی هم به کرمانشاه نمی شود

وی افزود: در بحث پرداخت وام و تسهیلات به رشته هایی مثل فرش بافی و ... در برخی بانک های عامل، حقیقتا نگرانیم چرا که این بانک ها نیز مشکلات خاص خود را دارند و باید در این زمینه چاره اندیشی کنید.

حسینی کیا خطاب به سیف گفت: امیدواریم این سفری که به کرمانشاه داشتید بتواند یک جهشی را در استان  ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم 6.6 در استان کرمانشاه حاکی از این است که گردش مالی در استان بسیار پایین است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه  تاکید کرد: مردم چیزی ندارند و تسهیلات در 40 روز مانده به پایان سال عملا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه مردم در این شرایط که کار نیست، اشتغال نیست چکار کنند؟! گفت: یک وامی هم که بود آن هم متوقف کردند.

حسینی کیا خواستار تخصیص اعتباری با توجه به جنگ زده بودن استان در دفاع مقدس شد و گفت: استان کرمانشاه جنگ زده بوده و 8 سال بمباران را تحمل کرده است. ما استانی هستیم که وقتی شما ارز 7 تومانی را به استان های دیگر می بردید، از آن محروم بودیم و امروز که باید نگاهی به استان کرمانشاه کنید متاسفانه نیم نگاهی هم نمی کنید.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآوری و تاکید کرد: این درد را به کی بگوییم؟ دردمان را به کجا ببریم؟ شما نگاه کنید، یک بار هم که به استان کرمانشاه تشریف می آورید به درد استان رسیدگی کنید.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان