//
کدخبر: ۷۶۱۳۱ //

رشد ۲۰ درصدی ترانزیت کالا از ایران در سال ۹۶

سرپرست گروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نهمین اجلاس منطقه‌ای ترانزیت و حمل‌ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی گفت: میزان کالای ترانزیت شده از ایران به دیگر کشورهای جهان طی ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲۰ درصدی ترانزیت کالا از ایران در سال ۹۶
به گزارش فرتاک نیوز،

سرپرست گروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نهمین اجلاس منطقه‌ای ترانزیت و حمل‌ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی «اکو» گفت: میزان کالای ترانزیت شده از ایران به دیگر کشورهای جهان طی ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

 از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز (چهارشنبه)، در نشست با مسئولان دستگاه‌های دولتی، شهرداری و شورای شهر تهران برای تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو، افزود: برای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مناسب‌ترین راهکار گسترش شبکه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه راه‌آهن درون شهری است.

 

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین و خرید ۲ هزار دستگاه واگن مترو بیان کرد: خوشبختانه در پایتخت زیرساخت‌های لازم برای گسترش مترو ایجاد شده و دولت مصمم است در سریع‌ترین زمان ممکن ۲ هزار واگن‌های مورد نیاز راه‌آهن شهری تامین شود.

 

جهانگیری با اشاره به رنج و سختی مسافران در استفاده از مترو، به‌ویژه در ساعات پرتردد و نیز برنامه کلان دولت در مقابله با آلودگی هوا نظیر نوسازی ناوگان باری کشور، از مسئولان مربوطه خواست تا ظرف یک هفته، درخصوص نخستین قرارداد این مصوبه و تامین ۶۳۰ واگن مورد نیاز شهر تهران برنامه و سازوکار اجرایی ارائه کنند.

 

معاون اول رئیس‌جمهوری، همچنین ضمن تاکید بر استفاده از توانمندی داخلی ضرورت لحاظ موضوعاتی نظیر انتقال دانش و فناوری به کشور در زمینه ساخت واگن و لوکوموتیو در قرارداد با شرکت‌های خارجی را یادآور شد و گفت: امروز ظرفیت مناسبی در روابط خارجی کشور به‌وجود آمده و محدودیتی برای استفاده از فاینانس در توسعه این طرح‌ها وجود ندارد.

 

پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهوری، نجفی شهردار تهران در گزارشی از وضعیت متروی تهران و نیاز راه‌آهن شهری پایتخت، با تاکید بر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مقابله با آلودگی هوا و ترافیک سنگین بیان کرد: مترو در پایتخت برای ارائه بهترین خدمات نیازمند بیش از هزار واگن است.

 

همچنین در این جلسه هریک از اعضا دیدگاه‌ها و راهکارهای خود برای تامین نیاز شبکه ریلی درون‌شهری ۹ کلان‌شهر کشور را ارائه کردند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان