//
کدخبر: ۷۵۵۲ //
در دیدار همتای آلمانی؛

تاکید تخت روانچی بر توسعه روابط و رفع موانع تعاملات بانکی بین ایران و آلمان

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه آلمان، ضمن حمایت از توسعه همه جانبه در روابط دو کشور ، بر لزوم رفع موانع و مشکلات در تعاملات بانکی تاکید کرد

تاکید تخت روانچی بر توسعه روابط و رفع موانع تعاملات بانکی بین ایران و آلمان

به گزارش فرتاک نیوز از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «مجید تخت روانچی» امروز -دوشنبه- ضمن دیدار «ادرر» معاون وزیرخارجه آلمان در شهر برلین درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه با این کشور و تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه حمایت ایران از توسعه همه جانبه روابط با آلمان را مورد تاکید قرار داد و رفع موانع و مشکلات در تعاملات بانکی را در این راستا ضروری دانست.

**حمایت دولت آلمان از روند انتقال فناوری های نوین به ایران

«ادرر» معاون وزیرخارجه آلمان با تاکید بر پیشرفت چشمگیر در روابط دو کشور به ویژه پس از برجام با تشریح زمینه ها و ظرفیت های مختلف بر آمادگی کشورش در توسعه بیشتر روابط در کلیه زمینه ها به ویژه همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

وی به تمایل گسترده شرکت های مختلف صنعتی آلمان برای سرمایه گذاری با محوریت انتقال فناوری های نوین به ایران اشاره کرد و حمایت دولت آلمان از این روند را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار دو طرف در گفت و گوهای خود در رابطه با تحولات منطقه بر ضرورت توجه به راه حل های سیاسی جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه و بر استمرار رایزنی به منظور کمک در تحقق این هدف و همکاری در زمینه کمکهای انساندوستانه تاکید کردند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان