//
کدخبر: ۷۴۹۸ //

شستا سال ۹۶ دو میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری می کند

مدیرعامل شرکت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت:بر اساس برنامه، این شرکت دو میلیارد دلار طی سال آینده در طرح های مختلف کشور سرمایه گذاری می کند.

به گزارش فرتاک نیوز سیدرضا نوروززاده سه شنبه در سفر به خرمشهر در جمع خبرنگاران رسانه ها، گفت:سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار شستا است.

وی اضافه کرد:شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 12 درصد بازار سرمایه، 12 درصد بورس و 9 درصد هلدینگ های نفت، گاز، پتروشیمی، دارویی و انرژی را در اختیار دارد.

نوروززاده دارایی شرکت شستا را 370 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این شرکت سالانه حدود دو میلیارد دلار به صورت ترکیبی و تسهیلاتی در کشور سرمایه گذاری می کند.

**** بازسازی و تجهیز کارخانه ها و ارتقاء دانش فنی واحدها، برنامه سال 96

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، حفظ وضع موجود، تجهیز و بازسازی واحدهای صنعتی را از برنامه های سال آتی این شرکت خواند و گفت:کارخانه هایی نظیر پتروشیمی آبادان که از لحاظ تکنولوژی و فناوری عقب هستند که از سال 1348 راه اندازی شده باید به دانش روز تجهیز شود.

نوروززاده اظهار داشت:نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی که در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار شرکت شستا است.

وی سرمایه گذاری شستا در بزرگترین پروژه های خاور میانه را یادآور شد و گفت:شستا علاوه بر تعمیر و نوسازی واحدهای کهنه، متوسط و نو سرمایه گذاری به میزان 500 هزار میلیارد ریال همچون پروژه های خاورمیانه به نام ستاره خلیج فارس بندر عباس از سوی سهامداران مختلف شستا با 49 درصد و 16 درصد پخش فرآورده های نفتی و 33 درصد بازنشستگی نفت در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اضافه کرد:شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به طور مستقیم متعلق به جامعه کارگری ایران است و تمامی حقوق و بیمه و سایر کسورات کارگران را می پردازد.

وی اظهار داشت:از این مجموع، 12 درصد بازار سرمایه پنج درصد متعلق به سرمایه های نفت و گاز و پتروشیمی و مابقی مربوط به دارو، انرژی و سیمان و صنایع عمومی است.

نوروززاده حفظ ارزش سرمایه های کارگری از اهداف مهم شرکت شستا دانست و گفت:سازمان تامین اجتماعی حفظ ارزش پول جامعه کارگری را برای سنوات آتی مهم می داند.

وی پرداخت حقوق ماهانه سازمان اجتماعی را 52 میلیارد ریال معادل پنج هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:بیمه بیکاری، درمان و سایر هزینه های جامعه کارگری تقریبا دو برابر یارانه ای که دولت ماهانه پرداخت می کند و این، نشان می دهد که وزارت رفاه، تعاون و تامین اجتماعی توانسته به وظایف خود عمل کرده و برای پاسخگویی به جامعه کارگری قصور نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت شستا، هلدینگ حمل و نقل و عمران را از دیگر هلدینگ های شرکت شستا عنوان کرد و گفت:شستا در هلدینگ حمل و نقل در دو بخش کشتیرانی و حمل و نقل خودرویی نیز فعالیت دارد.

نوروززاده افزود:امروز سهام دو کشتیرانی بزرگ در کشتیرانی جمهوری اسلامی و نفتکش، متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

وی تجهیز ناوگان دریایی را ضروری خواند و گفت:تجهیز، تعمیر و نگهداری ناوگان دریایی لازم و ضروری است، چنانچه بازار جهانی به روی ایران بسته شد، توان تولید کشتی را داشته باشیم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان