//
کدخبر: ۷۲۷۳ //

کوله‌برها مستضعفند و باید به آنها کمک شود

دادستان کل کشور گفت: کوله‌برها مستضعفند و باید به آنها کمک هم شود، در عین حال دسته دیگری از کوله برها هستند که توسط عده ای سرمایه دار اجیر شده اند و اقدام به قاچاق گسترده کالاهای قاچاق به کشور می کنند که به طور قطع نیروهای اطلاعاتی و انتظامی آنها را دستگیر می کنند.

 کوله‌برها مستضعفند و باید به آنها کمک شود

 

به گزارش فرتاک نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین، محمدجعفر منتظری روز دوشنبه در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: کوله برها یک عده از مرز نشین ها هستند از گذشته تاکنون این فعالیت ها را انجام می دادند و در واقع راه ارتزاق آنها آوردن جنس از دو مرز است.

وی افزود: این افراد مستضعفند و باید به آنها کمک هم شود، در عین حال دسته دیگری از کوله برها هستند که توسط عده ای سرمایه دار اجیر شده اند و اقدام به قاچاق گسترده کالاهای قاچاق به کشور می کنند که به طور قطع نیروهای اطلاعاتی و انتظامی آنها را دستگیر می کنند.

 

وی ادامه داد: برای کوله برها، چند وقت پیش اتفاقاتی افتاد که این اتفاقات طبیعی بود و برف و بهمن از اتفاقات طبیعی است امیدوارم خدا آنها را بیامرزد.

 

منتظری در ادامه اضافه کرد: دشمن، امروز یکی از سیاست های راهبردی خودش را راه ضربه به اقتصاد انتخاب کرده است.

 

وی افزود: قاچاق، اثرات منفی در کشور دارد و مبارزه با این مهم از جمله مهم ترین مبارزات کشور است، چرا که آمار کشفیات قاچاق کالا قابل تامل است.

 

وی تصریح کرد: 2 راه اساسی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد یکی اینکه مرزها را ببندیم که اساسا کالای قاچاق وارد کشور نشود و دوم اینکه به هر راهی که می شود کالای قاچاق کشف شده را معدوم کنیم چرا که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود؛ بنابراین اگر اشکال قانونی در این زمینه وجود دارد باید رفع شود.

 

این مقام قضایی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز باید برای ایجاد قانون، کمک کند و اگر این امر اجرایی شود هم طمع ورود کالای قاچاق را می گیرد و هم با قاچاقچی ها مبارزه می شود.

 

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره ویلاسازی در شمال کشور و در سواحل دریای خزر نیز گفت: سال های سال این مساله ادامه داشته و دارد و مواردی که نشان از تجاوز به حریم دریا جهت ساخت و ساز است به طور کامل، رصد و با آنها برخورد می شود.

 

همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در ستاد ناجا برگزار شد.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان