//
کدخبر: ۷۱۲۲ //

کاهش ۲۰۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) در هفدهمین روز از بهمن 95 با 209 واحد افت در جایگاه 76 هزار و 616 واحدی قرار گرفت و این درحالی است که میزان دادوستد سهام از رقم 968 میلیون سهم فراتر رفت.

 کاهش 209 واحدی شاخص کل بورس

 

به گزارش فرتاک نیوز ، در معاملات امروز بیش از 968 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش دو هزار و 42 میلیارد ریال در 80 هزار و 262 نوبت خرید و فروش شد.

همه شاخص های بازار سرمایه نیز همانند دیروز (شنبه) با افت روبرو شدند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 73 واحد، شاخص کل (هم وزن) 86 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 68 واحد، شاخص آزاد شناور 166 واحد، شاخص بازار اول 346 واحد، شاخص بازار دوم 901 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 6 واحد کاهش یافت.

نمادهای خودرویی در معاملات امروز در شمار گروه هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، به طوری که نمادهای خساپا، پارسان، خودرو و کچاد با افت خود، شاخص را کاهش دادند، در مقابل، نمادهای وبملت، مبین و دعبید با بیشترین تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز به گروه دارویی برکت، حق تقدم سرمایه گذاری رنا، درخشان تهران، پارس الکتریک و حق تقدم داروسازی سینا تعلق داشت.

حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، خوراک دام پارس، فراورده های تزریقی ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و کارخانجات قند قزوین نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

**داد و ستد اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی 752 تا 771 هزار ریال

شاخص فرابورس نیز امروز دو واحد دیگر افت کرد و در جایگاه 836 واحدی آرام گرفت.

بازار فرابورس، بیش از 203 سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یکهزار و 205 میلیارد ریال در 39 هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین امروز 35 هزار و 92 اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش حدود 27 میلیارد ریال، خرید و فروش شد.

امتیاز تسهیلات مسکن «مرداد94» با 752 هزار ریال با کمترین قیمت معامله شد و تسه «دی‌ماه 95» با 771 هزار ریال بیشترین قیمت را در میان این اوراق داشت.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان